Inlägg från: Corp |Visa alla inlägg
  • Corp

Omskärelse/könsstympning

Om jag inte får vara för som emot så är jag emot i denna fråga. Man ska inte skära i en annan människas kropp hur som helst, barnet ska enligt min mening växa upp och välja själv.

• Corp

Ayishaaa

Litar du sällan på att människor kan tänka själva ? Jag menar, du talar som att du utgick ifrån att alla är idioter och inte ser det du gör, bara för att de inte resonerar och svarar som du vill själv.

• Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:06:18 följande:

HAHA, Nej jag litar inte på det. Jag har vant mig vid att alla trycker in ord i min mun, berättar hur jag ska känna och tycka och tänka (speciellt här på fl i vissa andra diskussioner).
    Inte undra på, du bjuder in många.
  • Corp

Ayishaaa

Det kanske inte alls är som du tror alla gånger, att andra vill trycka in orden i din mun och säga hur du ska vara. Men jag ska nu inte säga dig hur du ska tänka eller känna, säger bara att om du VET att där är så kan det heller inte bli på annat sätt än som du tror. Du bjuder alltså in översittare eftersom alla ÄR det enligt dig själv.

• Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:32:16 följande:

folk ska slänga in egna värdeirngar och tolkningar i allt.
    Öh öh ... gör inte du det också ?
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:36:10 följande:

Var då?
    Varje gång du skriver uttrycker du vad du tycker, tänker och känner eller har jag missat någonting ?
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:40:44 följande:

Jag tror det, var vänligt läs igenom mina inlägg igen. Tolka dem inte utan läs dem såsom jag skrivit dem
    Det är det jag gör, därför jag heller inte förstå vad du påstår. Jag måste inte, tycker ändå att omskärelse av omyndiga är ett övergrepp.
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:43:13 följande:

Du måste inte och ändå tycker du vad? Är jag trött eller uttrycker du dig som ett virrvarr? jag fattar inte vad du skriver (jag förmodar att jag är astrött)
    Känner igen känslan.
  • Corp

Obehagligt då man inte får tycka vad man gör utan att få dödlig flås i nacken.

• Corp

Åsikter är inte WRONG, åsikter är inte heller rätt. De bara är och förhoppningsvis kan dom även diskuteras !

Svar på tråden Omskärelse/könsstympning