• em731

En Grapefrukt om dagen - Förhoppningsvis Bebis i magen

Jag har nästa äl ca 22-26 nov nån gång. (OM jag inte får ett ovantat + innan det)

Kör gärna med grape den här ggn. Tänkte göra det förra gången. Köpte hem grape men åt bara en dag och glömde det sen (hur nu det kunde gå till???) :)

• em731

Grapen tunnar ju ut och ska ätas ca fram till äl och lite efter. Sen är det ju e-vitamin som gäller för det ska visst hjälpa ägget att fästa lättare. Så från ngn dag före äl och 10 dagar framöver kan man ju köra på att äta mkt sötmandel eller nåt :)

• em731

Bisolvon tänkte jag oxå köra på nästa gång. Det åt jag när jag blev gravid m dottern

• em731

Zink till killen ska jag köpa. Känner oxå att den här månaden ska vi göra allt för att det ska lyckas :)

så det blir grape, bisolvon, folsyra, mandel till mig

zink till honom

kanske värt att likaväl komplettera med selen oxå :)

Men ännu finns ju hoppet att jag får ett plus i helgen. Kanske borde köpa in allt detta nu genast + äl-tester m.m. för bara därför skulle väl chansen till + i helgen öka :)

• em731

Det innehåller mkt e-vitamin. Och e-vitamin ska vara bra på så sätt att det gör det "lättare" för ägget att fästa

Minni Mouse skrev 2007-11-08 15:44:07 följande:

em731: Mandel, är det också bra? För vad?
  • em731

Jag verkar fantastiskt nog vara gravid!! :)
    Så det blir ingen grapemetod denna månad som det ser ut.

Kan iaf berätta att denna månad (när jag blev gravid) gjorde jag följande:
    .Tog en sked Bisolvon varannan dag fr mens till äl ungefär (tänkte ta oftare men glömde)
    .Åt mandelnötter (1-2 nävar per dag) kring äl. Tänkte göra det mer än jag gjorde men glömde det med.
    .Åt extramkt broccolirätter
    .Använde pro-seed alla gånger vi hade sex
    .Hade sex tisdsag, torsdag och lördag den vecka jag hade äl (stegring på fredagen)

Lycka till alla!!!

• em731

Tackar :)

pro-seed är ett glidmedel som ska göra miljön bättre för spermierna + göra så de lättare kan simma.

Vi använder vanligen inget glidmedel alls men tänkte att det ju inte kan skada att använda pro-seed ändå :)

Min Engla skrev 2007-11-20 15:18:21 följande:

em731- Grattis vad härligt!! Undrar bara vad pro-seed är??? Ha en fortsatt bra dag!
  • em731

Pre~Seed är den första ?spermie-vänliga" intima Moisturizern som efterliknar kroppens naturliga sekretion för att befria dig från vaginal torrhet samtidigt som den optimerar miljön för spermierna. Pre~Seed?s fuktighet ges i form av en vätska med samma pH och osmotiska förhållande som sädesvätskan, för att inte skada spermierna.
    Pre~Seed innehåller ett i naturen förekommande växtsocker (arabinogalactan) vilket skyddar cellfunktionen, och har dessutom en antioxidant-liknande aktivitet. Antioxidantnivån kan vara allvarligt sänkt i sperman hos män som har fertilitetsproblem.

(från deras sida)

• em731

Ja det gick ju vägen för oss denna månad. Man vet ju aldrig om medlet var bidragande :)

Det kanske hade gått bra utan oxå men kaaaaaaaaanske hade min mans spermier sänkt sån där nivå...eller jag ett ph som inte var det mest gynnsamma...eller att det var för torrt...
    Och att det isf var just pga medlet det gick så bra :)

• em731

Jag minns inte riktigt. Lite dyrt tror jag det var :(
    Men jag tänkte att det var värt att testa en månad iaf.
    Man köpte en förpackning med 6 st engångsförpackningar

Svar på tråden En Grapefrukt om dagen - Förhoppningsvis Bebis i magen