Inspiration och pepp :-D
Hej! Väldigt intressant att läsa din berättelse. Jag ska föda om 6 veckor och börjar bli nervös. Jag har haft lite olika strategier genom graviditeten. Först tänkte jag ta reda på så mycket som möjligt om förloppet, för att kunskapen skulle ge mig trygghet och lugn. Men sen bestämde jag mig för att inte råplugga så som jag tänkt, utan ta reda på det viktigaste, och istället försöka ta allt stund för stund och lita på min kropp.
Jag har hela tiden intresserat mig för profylaxandning, men inte övat så jättemycket på det. Jag köpte en skiva med övningar, och det verkade inte så svårt tyckte jag. Men sen blev jag förvirrad när det inte var samma instruktioner på ett annat profylaxband jag fick av mamma.
Jag har ett par frågor till dig: När du säger att du skaffat dig mycket kunskap om förlossningsförloppet, hur mycket kunskap har du skaffat dig då? Hur detaljerat har du läst på? Jag funderar själv på om jag kan tillräckligt för att vara lugn.
Sen undrar jag, hur skulle du tipsa mig att gå till väga just nu? Med 6 veckor kvar känner jag mig stressad med allt jag borde läsa på. Ena stunden känner jag att "nu slappnar jag av, nu fokuserar jag på barnet och litar på naturen, jag orkar inte med mer fakta och övningar". Men sen andra stunden tänker jag att ska jag öva mer på andningen, avslappningen och ska jag köpa en bok till?