Inlägg från: babyassistans |Visa alla inlägg
  • babyassistans

Mitt förlossningsbrev

Hej där,

Jag har varit med på många förlossningar och jag har suttit och läst igenom ditt förlossningsbrev länge nu....

Du bearbetar inte din rädsla genom att till fullo regisera din förlossning!!!!! Jag vet att du blir jättearg på mig nu men det är styggt att i dagens förlossningsvård tro att de kommer att ha tid att göra allt detta!!! risken är bara att du blir så otroligt besviken och utsatt för ett trauma som gör att du får svårt att gå vidare!!!

Fundera igenom vilka saker som är riktigt kritiska för dig. Som bara inte får hända....
    Glöm inte att barnmorskor är vana vid födande kvinnor!! Det finns ingen som avsiktiligt kommer att vilja skada dig på förlossningen.
    Efter att ha läst ditt brev för igen slår det mig att du kanske skulle kunna sammanfatta mycket med" om jag inte tycker att samarbetet med min barnmorska fungerar så vill jag omgående kunna byta ut henne" Kontroll låter som om det är superviktigt för dig...men glöm inte att detta förmodlingen är en av det svåraste saker i världen att kunna kontrollera! Lycka till nu och glöm inte att njuta av ditt barns första födelsedag!!

• babyassistans

Hej igen vännen!!

det är så tråkigt att du sitter och gråter och känner att du inte fått förståelse för din förlossningsskräck!
    Jag träffade en gammal klok läkare en gång som sa att de största rädslor är de som vi skapar inom oss av okunskap!
    Det verkar som de som svarar dig i denna tråden är två sorter, de som fött barn och de som inte har!
    Kika igenom svaren igen o se hur de fördelar sig. Nästan alla som har fött barn säger genomgående ett par saker:
    DU ÖVERLEVER!!!
    DET KOMMER ATT GÅ BÄTTRE ÄN DU TROR!!
    INGEN KOMMER ATT VILJA DIG ILLA!!

Jag har själv fyra döttrar, som alla är födda under lite olika omständigheter, jag har gått på Aurora och de är helt underbara. Min aurora bm sa till mig...vet du om att man inte behöver vara duktig?? Jag satt bara och glodde!! Ett problem med Aurora är att de inte kan följa med när det väl är dax..har du funderat på en doula...en kvinna som du har valt och som är van vid att stötta och trösta och pusha dig under din förlossning!
    Henne Kan både du och din man samtala med inför förlossningen och hon har bättre möjlighet att "komma ihåg" de önskemål som ni har.
    Jag önskar dig allt gott och var rädda om er alla tre!!

Svar på tråden Mitt förlossningsbrev