Mitt förlossningsbrev
Hej där,
Jag har varit med på många förlossningar och jag har suttit och läst igenom ditt förlossningsbrev länge nu....
Du bearbetar inte din rädsla genom att till fullo regisera din förlossning!!!!! Jag vet att du blir jättearg på mig nu men det är styggt att i dagens förlossningsvård tro att de kommer att ha tid att göra allt detta!!! risken är bara att du blir så otroligt besviken och utsatt för ett trauma som gör att du får svårt att gå vidare!!!
Fundera igenom vilka saker som är riktigt kritiska för dig. Som bara inte får hända....
Glöm inte att barnmorskor är vana vid födande kvinnor!! Det finns ingen som avsiktiligt kommer att vilja skada dig på förlossningen.
Efter att ha läst ditt brev för igen slår det mig att du kanske skulle kunna sammanfatta mycket med" om jag inte tycker att samarbetet med min barnmorska fungerar så vill jag omgående kunna byta ut henne" Kontroll låter som om det är superviktigt för dig...men glöm inte att detta förmodlingen är en av det svåraste saker i världen att kunna kontrollera! Lycka till nu och glöm inte att njuta av ditt barns första födelsedag!!