Mitt förlossningsbrev
Hej Pumpalot. Sitter själv och funderar på vad jag ska skriva i mitt förlossningsbrev. Det jag tänker på när jag läser ditt, o som nån också påpekade, är att det är en del punkter om hur Andy vill ha det som jag tycker man kan ta bort. (Tror nämligen att om brevet det blir för långt och detaljerat blir det kanske svårt för personalen att hålla kolla på allt.) Skriv de stora dragen så blir det din mans stora uppgift att ha koll på alla detaljer och se till att du får det som du vill ha det i den utsträckning det går. Det har i alla fall jag pratat med min sambo om. Om du är rädd eller har ont är det HAN som får tala för dig. Jag vill t ex att min man ska vara väldigt vaksam under utdrivningsskedet på att de gör allt de kan får att hindra att spricka. Jag kommer att ta upp det i mitt brev, men vill att sambon ska vara vaksam på detta sen när det väl är dags. Din sambo verkar vara väldigt engagerad så glöm inte bort det: att du inte är ensam! Låt honom få visst ansvar också. Sen brukar jag försöka tänka på att även bebisen är med och kämpar som ett djur tillsammans med mig/oss. Att vi är som ett team som tillsammans ska ta oss igenom detta. Då känns det mindre ensamt. Lycka till!!