Inlägg från: DiskoDagny |Visa alla inlägg
  • DiskoDagny

Mitt förlossningsbrev

Jessica24 skrev 2007-11-08 08:22:40 följande:

Jag anser att brevet är för långt och BM kommer glömma mer än hälften av alla önskemål och krav under frölossningens gång.
    Om dom ens hinner läsa det...
  • DiskoDagny

Oj vad svårt! Det är inte min mening att skrämma upp dig men min erfarenhet är att det är mycket svårt, i stort sett omöjligt, att regissera sin förlossning som du verkar vilja göra. Du måste nog försöka förlika dig med tanken på att det blir som det blir för chansen är stor att det blir en jobbigare upplevelse om du har så starka förväntningar .
    Jag var (och är) GRYMT förlossningsrädd och min graviditet gick åt till att oroa mig för förlossningen. Jag gick till en Aurora-BM och fick efter några samtal löfte om ett planerat snitt. Det var som en sten föll från mitt hjärta! För första gången så kunde jag slappna av och koncentrera mig på att vara gravid och lycklig!
    I slutändan så kom sonen 2 månader för tidigt och det utlovade kejsarsnittet ställdes in, mot min vilja. Jag fick genomgå en vaginal förlossning utan minsta förberedelse. Jag hade inte ens läst på om bedövningar. Snacka om att tappa kontrollen!!
    Den enda begäran jag då hade kvar var att slippa vara naken. Pga av övergrepp så upplever jag det som oerhört jobbigt att ligga naken och blottad inför fullt påklädda människor. Det missades också så usk försökte klä av mig när bebisen var på G. Och vet du vad, jag överlevde trots att jag inte trodde det var möjligt!! Det var en mardrömssituation men jag fixade det ändå och det gör du också!
    Men jag har vissa positiva saker att säga också, jag såg inte en droppe blod under hela förlossningen!
    Och mitt tips är att drilla din partner till fulländning så han kan ta dina önskemål med personalen om förlossningen tar en annan vändning än ni trott. Han är ändå den som känner dig bäst!

Du kan mer än du tror och jag tror nog att det kommer att gå fint även om det inte är så säkert att det går exakt som du trott!
    Du får gärna höra av dig om du behöver peppning och stöd. Jag vet precis hur det är att vara i din situation!
    LYCKA TILL!

Svar på tråden Mitt förlossningsbrev