Inlägg från: Ariel o Melodys Mom |Visa alla inlägg
  • Ariel o Melodys Mom

Mitt förlossningsbrev

Hej,

Jag skrev oxå ett långt utförligt brev till min första förlossning men sen blev det havandeskapsförgiftning och akut kejsarsnitt. Pga att barnet var så litet och jag var så sjuk fick jag inte se eller hålla i min dotter förrens 2 dagar senare. Det kändes mycket onaturligt och konstigt.
    Med min andra dotter var jag livrädd för förlossningen och att det skulle uppstå komplikationer och jag hade den fasta inställningen att jag inte ville hålla i barnet förrens det va torrt o rent. Men när min andra dotter kom ut så försvann alla nojor om blod och slem och det var det mest naturliga i hela världen att hon las upp på min mage. Både jag och min sambo pussade och kramade våran dotter.
    Självklart är det viktigt att framföra önskemål kring förlossningen. Såsom musik eller tystnad, dämpad belysning eller ljust, smärtlindring osv osv. Men man ska komma ihåg att föda barn är verkligen något som väcker de mest primitiva känslor inom oss och när man väl kommer till den stunden då man fött sitt barn så tar alla moderinstinkter över hela hjärnan och kroppen. Det gjorde det för min del iaf.

Lycka till! Du kommer säkert få en fantastisk förlossning och en underbar bebis.

Svar på tråden Mitt förlossningsbrev