• Dora

Mitt förlossningsbrev

Jag tycker det var ett bra och mycket tydligt förlossningsbrev. Allt står svart på vitt och kan enligt mig inte missuppfattas.
    men jag reagerar på att du inte vill ha upp barnet direkt på ditt bröst. jag förstår varför du inte vill det men tänk även på att det är ju belöningen för all smärta du gått igenom. Det är det absolut underbaraste ögonblick i mitt liv när man krystar för sista gången och sen får upp sitt lilla barn på bröstet. det ögonblicket skulle jag kunna gå igenom 1000 gånger.
    Lycka till!

♥ Indra -03 & Tilde -07 ♥
  • Dora

Hittade en otydlig sak. Du skriver att Andy ska öppna rocken så han och barnet ligger hud mot hud men samtidigt ska barnet vara inlindat i filtar.

• Dora
    Pumpalot skrev 2007-11-07 13:05:49 följande:
    .Dora - det där med att få upp bebisen på mig har vi diskuterat i timmar hos BM. Jag ville gärna gå med på det, om de först kunde torka bort allt slem och klippa navelsträngen. Men eftersom de vill att navelsträngen ska få pulsera klart behövdes en strategi över vart barnet ska ligga under tiden. Valet stod då mellan att andy skulle hålla, eller att barnet skulle läggas ensam mellan mina ben. Valet att pappa ska få hålla känns helt naturligt för mig - och han är själv väldigt stolt över att få hålla först. Det gör mig absolut ingenting. Då har jag valet att titta och känna så mycket jag vill. Utan att bli "insmetad" i det obehagliga.Det där med filtar var för att BM sa att dom oftast lindar in barnet i filtar så det inte ska frysa. Tänker mer att det ska ligga som ett täcke över, men att framsidan på bebisen får ligga hud mot hud. Ska tänka på en bättre formulering!
    Bra att ni pratat igenom det ordentligt. Jag kan förstå att den blivande pappan är stolt att få hålla först. Du behöver inte skriva alls att barnet ska ha filtar, personalen kommer se till att bebisen inte fryser.
  • Dora

Hur gick det för dig TS?
    Är lite nyfiken på om det blev som du ville.

Och GRATTIS till pojken!

Så länge min chef låtsas att jag har hög lön låtsas jag att jag har mycket att göra.
Svar på tråden Mitt förlossningsbrev