• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

gud vad skönt. alla dessa perioder när det inte funkar, så blir man ett vrak! 

i svaga ögonblick har jag önskat tillbaka mig till singeltiden då man kunde sova äta och göra vad man vill när man ville. så illa kan det bli, men när dom är sådär gosiga och allt funkar, då har man glömt så mycket av det dåliga
    hoppas att trenden håller i sig!
    malincha skrev 2008-01-01 17:52:12 följande:
    Vi åt köptmat hos min höggravida syster och åkte hem vid 21-tiden. Hugo somnade i bilen och fortsatte sova i sin säng. Jag och Markus slappade resten av kvällen. Tittade på tv i sängen. Soft! Hugo sov sig igenom alla smällare och raketer som sköts i området men vaknade just i samma stund som det blev tyst!! Han fick komma in till oss vid 01:00 och sov ända till 7.20! Hoppas det var hans nyårslöfte!! På förmiddagen gick vi ut en sväng och sedan sov han middag utan krångel och han har varit en riktig gullunge hela dagen och jag har varit en GLAD MAMMA!Hoppas detta är en trend som håller i sig!GOTT NYTT ÅR förresten. Hoppas alla hade det bra!
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Anke

nanis - då får han väl ta en natt till tycker jag det räknas bara om det är en JOBBIG natt =)

• Anke

twixie - vi pratar faktiskt väldigt mycket med Nora. även om vi inte får svar så frågar vi, ska vi gå och sitta på pottan? vill du ha lite mellis? osv. ibland skakar hon på huvet, och då struntar vi i det för ett litet tag. det jag tycker är bra med att prata, även om det ibland blir för mig själv, är att hon förknippar det jag säger med vad som händer

• Anke

Den här tråden är ju faktiskt en stor styrka. vi har ju verkligen möjligheten att få andas våra frågor, som man egentligen inte "FÅR" tycka. som ni säger är ju att det är bra att man får säga tankarna högt, för då får man ut dom och så blir det bättre

• Anke

Ja det är mycket ilskna skrik från dom små. ibland har man en sån där snorunge som man bara trodde andra hade

vi hade Nora på dagis idag, för att kunna jobba ikapp lite, och sen var vi till Ursvik och skrev kontraktet på huset. Dom sa det på dagis att hon har gått runt heeela dan och pratat och pratat. blir väl så att hon tar för sig lite mer. tycker det är himla skoj :D
    Dagis löser mycket, jag är av den åsikten. dom får stimulans och regler på ett helt annat sätt. det brukar sällan vara problem för dom att göra som dom vill eftersom alla andra gör det. det är grupptryck på ett positivt sätt.
  • Anke

känns det spännande med inskolningen?

mollan nu skrev 2008-01-06 18:11:38 följande:
    vi har väckt alma lite tidigare än vanligt sista dagarna för att vänja henne inför i morgon när det är dags för förskola. Det har slutat i att hon sover 2 gånger per dag och somnar sent som bara den på kvällarna. Nu ligger hon brevid mig i soffan och snarkar. Hon som alltid annars ska sövas i vagn eller tutte somnade med huvet i tallriken utan ett enda gnäll. Då måste man vara sjukt trött.
  • Anke

har faktiskt gått bra! mest gråter hon när vi hämtar. 

mollan nu skrev 2008-01-06 20:59:45 följande:
    jo då, jag tycker det ska bli skönt att slippa den dock Är även glad för att Tobbe blir den som lämnar och jag hämtar. Det grinas mycket mycket mer när jag säger hejdå.Har ni fått något bakslag med Nora eller har det gått bra hela tiden?
  • Anke

visst är det skoj, när dom blir dr jekyll o mr hyde. undrar vara ll ilska kommer ifrån =)

när kommer ni börja med dagis?
    Lägger alla barnen så sent? vi lägger Nora vid 19, och hon blir nästan omöjlig att ha uppe efter det, hon blir grymt grinig.
    N0RPAN skrev 2008-01-06 21:36:33 följande:
    Oj vad det var länge sedan sist...Verkligen kul att läsa om era små, otroligt vad mycket jag känner igen. Speciellt det plötsliga temperamentet, vad har det kommit ifrån. Söta lilla Filippa som alltid varit så snäll har blivit riktigt bestämd. Gråter så fort hon inte får som hon vill, nu har hon fått sin 3:e och 4:e kind tand och varit jätte ledsen i flera dagar. Tänk att läkarna säger att tänderna inte påverkar deras beteende, klart det gör F får alltid feber tex...Sova är ju såklart även det en kamp... nu har vi börjat med att låta henne vara uppe tills hon blir trött. Kände att det inte var värt att sitta typ 30 min för att få henne att somna bara för att barn ska sova runt 20 tiden... Nu är hon vaken till runt 21:30 men sover sedan längre på morgonen vilket jag uppskattar!Kram på er och god fortsättning!!
  • Anke

Är det nån som ska köra igång syskonverkstad nångång april-maj?

• Anke
    Twixie skrev 2008-01-07 10:04:12 följande:
    Någon som känner för att gå ut och "Ta en öl" nångång? Måste få komma ut och bort ett tag och vara lite "nomal" (öh)
    jaaaaa, jag är på
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006