Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Jag behövde inte gå inte till Hugo en enda gång i natt och han sov till 7!!
Jag behövde inte gå inte till Hugo en enda gång i natt och han sov till 7!!
*Dagens bajsfråga*
Hugo har varit lös i magen ett par dagar (lösARE än vanligt...är vanligtvis inte hård alls) men han har inte bajsat FLER ggr än vanligt och han verkar inte må dåligt.
-Vad tror ni?
-Är det nåt knas med honom (typ magsjuka) trots att han inte bajsat fler än 2 ggr och han har inte kräkts?!
-skulle ni lämna på dagis/dagmamma?
Tacksam för svar!
Han blev i alla fall hemma idag eftersom idag skulle jag ju "bara" plugga lite. Imorgon ska vi båda jobba så det är viktigare att han går till dagmamman då istället. Han är lös i magen men det är inte vattnigt eller trådigt så jag antar att det är tänderna som spökar då!
Smurfan: vilket j-a miffo hon är!!!!!!!
Nu stå jag här på jobbet och Hugo ska vara hos dagmamman ända till kl 15 och jag har nästan lite ont i magen. Hur ska det här gå när han i vår kommer att få lov att vara där till 17 vissa dagar? Trodde aldrig detta om mig själv; att JAG kunde vara så hönsmammig! Är det här ett mammasyndrom eller? Att ha dåligt samvete jämt?
Eller egentligen tror jag att jag har blivit "smittade" av andra mammor (inte ni!!) som pratar om att man "absolut inte kan ha barnen hos dagis/dagmamma heltid för då blir de dumma i huvudet". Typ.....
Kanske har vi återigen fäst oss vid varandra under julen eftersom han varit ledig fram tills nu...och nu blir det som att börja om!
Smurfan: det värsta när sånt där händer är ju att man känner sig så hjälplös. Vem 17 ska man vända sig till? Och när rättsväsendet inte ens går att lita på och man själv får känna sig skylldig. It´s sux!
Sabina: tack! Nu mår jag genast lite bättre.
Jag pratade just med Markus som lämnade honom imorse och frågade om han blev ledsen när han lämnade honom!? Nä; han fick inte ens en kram för han skulle in direkt och leka!
Håller med Mollan: inga fler barn nu. Inte på väldigt, väldigt länge. Tyvärr har det gått så långt att jag inte ens vet om jag vill ha fler barn. Jag vill inte känna så men jag får verkligen panik av tanken på att bli gravid och få barn igen. Jag som alltid sagt att jag vill ha typ 3 barn.
Hugo var ju verkligen såååå lättsam som bebis men från typ 1 års ålder känns allt BARA jobbigt.
Det jobbiga är väl att vi aldrig kan få någon som helst avlastning (förutom när han är hos dagmamman och jag jobbar...). Det är sjukt jobbigt att varken kunna få sova ut EN ENDA morgon någonsin eller att inte ens kunna gå på bio båda två tillsammans.
Jag funderar skarpt på att skaffa någon typ av barnflicka/barnvakt!! Det kostar, men men.
Han sover iaf på nätterna nu...men har återinfört traditionen att vakna kl 05:00. Jag upprepar: nollfemnollnoll!!!!
Nu ska jag gå och dö en smula. Ha en bra dag.
Sorry för mitt gnäll...
Jag vill ju såklart säga grattis till alla er som är gravida!! GRATTIS!
Kikar in en snabbis! Skolan har börjat och det är sjuuukt mycket. Phu... trodde man skulle få en mjukstart innan man kommit in i allt. MEN ICKE!
Det verkar i alla fall grymt kul.
Imorgon är det dags för insparksfest!
Tjing
Åhhh hjälp mig nu! Nyss ringde tanten från kommunen och erbjöd oss en plats på det dagiset vi ville ha från början! Jag har sån beslutsångest att jag är illamående och vi måste ge besked senast imorgon förmiddag!!
Han trivs ju så bra hos dagmamman, men å andra sidan bor hon inte så bra till i förhållande till oss. Dessútom får vi ju titt som tätt lämna honom hos en annan då hon är sjuk eller ledig. Och hon bor verkligen åt tjottahejti!
HJÄLP!!
Jag var och kollade på dagiset i somras typ och jag föll verkligen pladask och blev superbesviken när vi blev erbjudna dagmamma eftersom det inte existerade en enda dagisplats i hela Huddinge typ.
Egentligen borde det vara superlätt val. Det var ju DET vi ville från början...
Och vi tycker det är superjobbigt att det ligger åt helt fel håll och långt ifrån någon busshållsplats.
Hon har bara "öppet" till kl 17 och vi kan behöva lite längre dagar emellanåt. (fast då lämnar jag sent typ 12-13) eftersom jag har föreläsningar fram till 16:40 ibland.
Men å andra sidan är hon ju så bra, Hugo trivs. Det som är negativt är att det inte finns barn i hans ålder så verksamheten är kanske inte alltid anpassad efter just honom... Aaaaa, blir galen!!
Nu lutar det åt att vi byter. Det var ju det här vi ville och jag har dessutom flera ggr tänkt ringa upp kommunen för att hör hur det går med bytet. Men nu när det är ett faktum, att vi har fått en plats börjar jag ändå fundera hit och dit!
Som det känns i skrivandets stund byter vi!
Nu ska jag på kickoff med PHS på söder! Det ska bli sköj!
Nu har vi bestämt oss. Vi ska ringa och tacka ja till dagisplatsen.
Han kommer att börja redan 1 feb och Markus ska skola in.
Aldrig får man vara riktig glad! Nån timme efter jag tackat ja till dagiset kläcker Markus ur sig; "Ojsan! glömde visst bort att jag har utbildning den 3-4 februari som jag inte kan missa"
JAHA! Så nu kan han inte skola in helt plötsligt och jag KAN verkligen inte heller komma ifrån heller. Hur gör man nu?
Åhhhh..............
Smurfan; jo tanken har slagit mig men tisdagen KAN jag inte ens var lite lådsas sjuk! Vi ska nämligen fota oss och prova uniformer och det är BARA den dagen.
Hej alla glada! Butter-Malin här! Nu har mina senaste problem löst sig. Hugo får vara hos dagmamman på tisdag som sista dag. På måndag är jag "sjuk" från skolan och börjar inskolningen på dagiset då. Sen på onsdagen fortsätter Markus inskolningen tills på fredagen och då skulle det vara klart sa hon på dagiset. Hugo är ju ganska lättsam av sig också så han kommer att fixa det där gallant! *pust*
Anke; allt känns fortfarande väldigt nytt och att jag ska stå som polis med picka och allt om drygt två år känns just nu helt osannolikt. MEN SKOJ SOM F-N!
Kram
Hugo heter Hugo Erik Herman. Hugo..efter sig själv, Erik efter min farfar och Herman efter Markus farfar. Jag älskar namnet Herman och ville egentligen "spara" det till ev. nästkommande pöjk. Men det är väl inget som säger att han inte kan heta som sin storebrorsa?!
Hugo ääääälskar mora träsk. Här går det dag som natt...typ. Han pekar på dvd:n och svängar på rumpan när han vill att vi ska sätta på det. Han kan i princip alla rörelser och har faktiskt fått jättebra kroppsuppfattning pga allt tittnade och dansande. Tv är inte bara skräp!
Fy nu börjar ångesten komma inför dagis/dagmamme-bytet. Han äääälskar ju sin dagmamma osså kommer jag och tar honom därifrån. VAD HAR JAG GJORT????