Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Elisabeth: vad skönt att du får hitta på lite mys! Det behöver du
Elisabeth: vad skönt att du får hitta på lite mys! Det behöver du
Ancy; håller med! Låt henne sova hos er så att ni åtminstone får sova på nätterna!! Hörde just om detta problem på Nyhetsmorgon förut när Marie Hallin (barnläkaren) var där och hon rådde den mamman att flytta in barnet hos sig en period. Bättre det än att hålla på att trillskas lixom. Det mår ju varken Ni eller Savanna bra av.
Jag skulle nog låta henne sova i sin säng på dagen om hon går med på det..
Jag lider verkligen med dig och ditt illamående! *kramar om*. Finns det verkligen inget att göra åt saken?
Jösses! Jag har schockat mig själv genom att beställa julkort!!!!! Jag är grymt impad av mig själv eftersom jag är så tafatt när det gäller sånt. (Vi har inte ens fått iväg tackkorten från bröllopet än och ändå ligger de färdigvikta hemma).
Julkorten kostade 128 kr med kuvert (22st)...jag har ingen aning om det var dyrt eller billigt då jag inte orkade kolla runt och jämföra priser. Jag kankse har blivit totalt lurad?!?
twixie: man blir tokig på de små liven ibland och många gånger har man helt enkelt inte tålamodet att vara så himla hyvens morsa. Så är det bara. Man får små raseriutbrott emellanåt. Framför allt när man inte fått sova. Då blir i alla fall jag ett monster.
Här var det dött!!
Vi ska byta bil! Vi har bakat in vårt billån i huslånet så vi har på så vis fått ner månadskostnaderna rejält men nu vill vi få ner dem ytterligare genom att skaffa en mindre billigare bil som drar mindre bensin och inte har så dyr försäkring och sånt.
Jag och M är oense om hur vi ska ha det.
Jag vill; köpa en liten "skitbil" som kostar lite och som drar lite och som inte kostar så mycket i försäkring. Överskottet vill jag använda att antingen A; betala in på lånet B; spara som en buffert nu när jag ska plugga.
Synpunkter???
Han vill; köpa en lite nyare bil (inte nyny..) typ 2004 eftersom han menar att vi kommer att få sånna enorma reparationskostnader om vi köper en "gamal" bil. Hur föräkring och annat är på en sån "ny" bil vet inte jag.....
Denna bil skulle kosta lika mycket som vi får ut för våran så då blir det +-0.
Jag är dålig på bilar...jag bara kör dem, så jag vet verkligen inte vem utav oss som har mest rätt.
Jag anser ju att det inte är rättan tid att köpa en 80000kr bil nu när jag ska plugga men å andra sidan "har" vi ju redan pengarna med tanke på att de ligger inbakade i huslånet. Så det kanske kvittar?!?!!
Ge gärna råd!
Jag var just ute och provkörde en 2004 Renalut megane. Den var superfräsch och de skulle byta kamrem och fullserva den innan ev. köp.
M har kollat runt och vi skulle få runt 65-70 för vår gamla men vi skulle få byta rakt av om vi byter vår mot Renaulten vars pris är 79 000.
Jo man skulle säkert kunna hitta en helt ok bil för typ 40 men frågan är om det gör någon skillad att betala in typ 20000 på lånet eller om vi lika gärna kan utnyttja hela summan vi får för bilen (alt om vi byter in den)....
Jag kör inga läääängre sträckor utan bara fram och tillbaka till Farsta då och då och så kommer jag väl åka till skolan i Solna ibland. Några gånger per år åker vi till Norrtälje, Falun och Rättvik...
Ja jo det lutar nog åt den bilen. Eller jag vet inte.... Vill inte stressa in i nåt. Vi kollade i alla fall försäkringen och den skulle gå ner över 2000 per år och det är ju rätt stor skillnad.
Vi ska till Falun den 13:de!
Jag ÄR från Falun!!
Jaha det hade jag ingen aning om! (ang tradera)
Jag betalade 298 t&r. Dock inte x2000 men ändå...
Puh...jag har bakat lussebullar och pepparkakor hela dagen!! Nu ska jag fika
Jaha! Nu har vi bytt bil. Snabba puckar! Jag sa att jag inte kan bestämma mig och då sa M; men då bestämmer jag, vi ses snart. Och när han kom hem hade vi en "ny" bil helt plötsligt. Det blir nog bra. Den vi hade - en Mitzubishi (stavas????) Space Wagon från 2002 skulle snart behövas både en service och kamremsbyte plus att den börjar "tjorva" lite.
Lika bra att göra slag i saken kanske??
Den nya kommer att få ny kamrem nu i veckan och bli servad samtidigt. Dessutom drar den MYCKET mindre bensin och är billigare i försäkring.
Märker ni att jag försöker intala mig själv att det här kommer bli bra?!?!?!