Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Smuggel - Kan du tipsa om några måsten i Miami/Fort Lauerdale? Svärisarna ska dit i januari (Till Fort Lauerdale).
Smuggel - Kan du tipsa om några måsten i Miami/Fort Lauerdale? Svärisarna ska dit i januari (Till Fort Lauerdale).
Nu har vi fått dagis! Nu är allt klart. Tänk att man kan bli så lättad för en sådan sak!?!. Inskolningen börjar den 7 januari, då blir han stora killen. Ska bli så skönt när han börjar på dagis (samtidigt som det känns jobbigt att min lilla kille är stor) för vi kan verkligen inte aktivera honom ens i närheten av den aktivitet som han kräver numer. Visst är man ute men han har mycket större behov av sociala sammanhang också!
Ancy - Skönt att du mår bättre och att tjejen är lugnare på kvällar/nätter. Spännande med UL! (Då är vi i samma vecka. Var på UL förra veckan och fick nytt datum 10 maj istället).
Melvin har börjat somna senare på kvällen (men inte sent om man jämför, han somnar runt 20:30) och han somnar på eget bevåg i egen säng. Började med det igen för någon vecka sedan då det inte alls gick att söva honom som förr. Han stökade och bökade runt men somnade tillslut. Den gången tog det 1,5 timme (*pust). Jag låg på vår säng bredvid och "sov" men så han hela tiden såg oss. När han ställde sig upp så fick han stå ett tag innan jag lade ned honom igen och tillslut tröttnade han på att ställa sig upp då han ändå inte fick någon respons. Nu när han ska sova så brukar vi varva ned i vår säng men det funkar bara i ett par minuter sedan ska han flänga från sida till sida och tända/släcka våra nattlampor. Så fort man lägger honom i sin säng på kvällen numer så verkar han tycka att det är skönt att få sova. Han ligger och pratar, ställer sig upp en gång för att se att vi är kvar, lägger sig ned igen, bökar runt och somnar. Han sover MYCKET bättre nu på nätterna också (vaknar bara på morgonen vid 5-tiden då man får ta en-två nedläggningar). Vaknar runt 06:30-07:30. Men kan ligga kvar och prata i sin säng innan han tröttnar och dagen ska börja. Förut så vaknade han och då var det dag och man skulle leka.
Anke - Gärna för mig
Vi har ett par datum att försöka undvika i maj, men bara för att så kommer säkert någon i familjen få dela födelsedag...
Hm, anar att Maria och Anna är vanliga namn (Jepp, en Anna jag också)