• Twixie

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Förut somnade Melvin senast 19:30 men sista tiden verkar hans sömnbehov minskat drastiskt för numer är det oftare han somnar runt 21-tiden... Iofs sover han till 7-8 och det är vi glada för Hoppas dock att det blir lite tidigare kvällar nu när dagis börjar för oavsett när vi söver på kvällen så ska det INTE sovas... Absoulut inte under några som helst omständigheter och då allra minst när mamma har hand om nattningen trots att han på den punkten oftast är bestämd att det är jag som SKA natta. När A sedan går in kommer han ut sedan igen efter 5 minuter och ungen sover gott. Då kan jag varit inne i evigheter men det ska spottas napp, upp ur sängen, tända/släcka lampor, VM i försök att dra ned gardiner (flyttar jag då sängen så han inte kommer åt gardinerna blir det hejdundrande liv), kastas ut täcken och kuddar som sedan såklart saknas i samma stund de lämnat sängen. Envis busunge...

Mollan - Den uppdelningen har vi också och jag känner det som att det är jag som "vinner" på det då jag tror A har lättare för att lämna än vad jag har. Mig kommer han spela ut mer då jag inte klarar av att vara lika "hård" alla gånger (eller längre snarare).

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

Milimina - Vi får kanske göra så också under en tid men samtidigt så ska ju inte A behöva ta sövandet på dagen OCH kvällen... På dagarna somnar han utan att bråka, kan tom visa att han är trött och vill sova (slänger upp OffOff i soffan, hämtar kudde och napp och vill komma upp i soffan)... På kvällarna blir han hyperaktiv. Skulle faktsitk vara skönt om han nångång kunde somna i soffan med oss på kvällarna. Ibland är det ju program som ingen av oss vill missa och det är inte alltid det funkar att spela in... Men det är ett helskotta att försöka få honom att varva ned nånstans annan än sängen (som ska stå i mörkt sovrum).

• Twixie

Någon som känner för att gå ut och "Ta en öl" nångång? Måste få komma ut och bort ett tag och vara lite "nomal" (öh)

• Twixie

Milimina - Jag tror det är det hela med att hamnar man i soffan på kvällen så finns ju risken att man somnar och det är ju tråkigt! Vissa gånger kan det säkert vara att han är övertrött men oftast börjar det när jag kommer hem från jobbet vid 17-tiden. Ser ju på honom att han är trött men det är ändå lögn att få honom att varva ned. Varför är det tråkigare att somna på kvällen jämfört med dagen? Sova som sova tycker jag...

Anke - Åh, vad roligt! .

• Twixie

Fortsätter det som inatt är jag inte det minsta orolig för att vakna i tid för dagis. Melvin vaknade vid 04:45 av en mardröm. När han sedan väl vaknat så var det ju faktiskt rätt roligt och vara vaken och dötrist att somna om igen. Strax efter 6 somnad han visst om igen för när jag kom tillbaka från duschen så sov han men innan har han petat mig i näsan (Suuupermysigt kl 05:00). Dragit mig i tutten och sagt något som påminner om "Tutte". Legat på min mage och sparkat pappa i bröstet då han ohysat nog hade mage att somna om när store M var vaken, försöka pilla in naveln min som börjar sticka ut... Allt sånt där som gör att det blir aaaaningen svårt att somna om själv . Började vi prata om att lägga över honom i sin säng lade han sig ned och gjorde sovljud eller började nästan skrika "mardrömdsskriket" igen så att vi skulle tycka synd om honom och han skulle få ligga kvar. Iofs är ena grannen bortrest och andra grannen vaknar inte så lätt men man gör ju ändå rätt mycket på morgonen för att INTE ha dem gallskrikande - oavsett anledning.

• Twixie

Mollan - Det är tröttande att vara på dagis Mmm, är sådär lagom trött idag. Är inne på tredje koppen kaffe och en halvliter cola (kommer nog inte stanna där). De där max tre koppar kaffe per dag räknar jag mer som genomsnitt just nu... De råden gäller inte för en gravid med ppfinningsrik 16 månaders hemma va? Lust o ta lunch nåndag?

Hur länge är era små/kommer era små att vara på dagis ungefär?

• Twixie

Ville bara kolla om vi kommer ha Melvin länge på dagis eller om det var ungefärliga "standardtider".... Men det är ungefär de tider M kommer ha på dagis också.

• Twixie

Anke - Mmmm, sukta oss så Nä, men det är roligt att komma ut ibland oavsett om man dricker eller inte... Har skrivit en lista på allt jag ska dricka när bebbe behagat tittat ut - allt sånt jag är toksugen på nu... Kommer nog vara smålullig mest hela sommaren om jag ska gå igenom hela listan (kommer ju få en bebis som sover gott då iaf kanske )

• Twixie

Skrutt - Har inte varit inne och kollat men låter...hm...läckert med köket Hoppas du får ett uppdrag snart!

Jag kan faktiskt sakna lite det där sista glaset vin innan graviditeten (denna), kanske är därför som jag är mer sugen nu än med M - eller så har jag bara glömt HUR sugen jag var på rödvin med Melvin?

• Twixie

Angel - Grattis till rökstoppet Visst är det skönt när man börjar hitta tillbaka till sig själv igen och lite av det gamla livet!

Nanis - Grattis vad skönt!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006