Grattis alla gravida!
Skrutt - nä du här blir inga barn på ett tag iaf. Om man får låta lite ego så funkar och passar det inte riktigt in i livet för oss just nu och än på några år. Men vem vet, om några år kanske det tittar ut en sladdis!
Marfa - nytändning. Ja mina tips är om det funkar. Vet att det är svårt med två barn, varav en som säkert helammar fortfarande. Men mitt tips är att unna dig små lyxsaker hela tiden. Alltså bara små grejer men som ändå känns som om man kommer ifrån ett tag. Träffa någon kompis du inte haft tid att se på något tag. Be maken ta båda ungarna och gå iväg och få en behandling, ansiktsbehandling, massage eller liknande. Gå på bio ensam och mys i mörkret. Lämna barnen till kidsen och gå ut och köp alla mode och inredningsmagasin du kan hitta, gör en god kopp te och sätt dig i lugn och ro och bara mys. Ja små saker som alltid har varit självklara innan man skaffade barn. Det var därför jag fick en nytändning, jag kom på att jag fortfarande kan göra sådana grejer utan att få dåligt samvete, det är min förbannade rätt som maka och mamma att unna mig sådant. Helt spontant utan planering, så numera gör jag det utan någon speciell anledning och så ofta möjlighet ges.
På lördag sticker jag till Florens! Tjoooohoo, utan make och utan lilleman. Shopping, god mat och dryck och allmänt lyxliv.
Vi (jag och maken) har insett att vår tid tillsammans är svår. Alltså om vi ska göra något tillsammans så krävs det barnvakt, så nu "skiter" vi i varandra ett tag och gör saker var för sig med kompisar eller själva. Det är en otrolig befrielse och har verkligen givit en "det gamla livet" tillbaka.
Nä nu har jag tjatat klart.
Kram på er alla.