mollan nu skrev 2008-01-26 23:22:03 följande:
Svirro: Alma äter inte mycket till frukost hon heller, men vi serverar: smörgås, ägg, yoghurt/kräm och en skinkbit. Hon brukar ta mågra skedar yoghurt, bita i ägget och slicka bort smöret från mackan...På hennes dagis äter dom frukt vid 10, det kanske dom kommer göra leos dagis oxå?Alma är rosslig som bara den och vaknar stup i kvarten. Nu har hon sovit i 3 timmar och jag har varit inne 7 gånger.... Stackars liten bara hostar och hostar, vaknar och sätter sig upp och verkar panikslagen. Känns kanske som hon inte kan andas. Dagisbaciller är inte att leka med!
Piper det i lungorna också... kan det vara RS? Stackars Alma och er, här har vi också haft mycket sjuka men mest Patrik. Har haft magis (jag o P) och rejäl förkylning (P) men Leo har varit pigg. Ser inte fram emot dagisbaciellerna. Har röjt i huset idag som helt har förfallit dessa dagar med mitt illamående och foglossning också.
Almas frukostar låter ganska lika Leo's dock är han tokig i yoghurt men annars äts det mest smör och pålägg från mackan.