Inlägg från: Svirroo |Visa alla inlägg
  • Svirroo

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Vi hade 10 minuters gråt när Leo inte fick fortsätta att dra i kabeln som går till modemet.... hehe elak mamma här med. Ligger ner på golvet och slår egna huvudet extra i golvet eftersom det är så synd om honom.

• Svirroo

tjo! inget på g för marfa nyss... håller tummarna som sjutton

• Svirroo
    Skrutthumlan skrev 2007-11-13 18:16:54 följande:
    Förresten... vi köpte hus idag!det har gått snabbt... kollade på det i söndags och kom överens med säljaren om ett pris idag och imorgon bitti skriver vi kontrakt.det är ett 1-plans radhus i hässelby villastad, 115 kvdr med hörntomt.känns jätte roligt!
    GRATTIS!!! Hade inte ni ny lägenhet på g? Kan ni avboka den?
  • Svirroo

Välkommen in i radhusgänget börjar bli ett par sådana här i tråden

• Svirroo

Så himla skönt att allt gick bra för dig marfa och 1000 grattis! Vet ju inte hur länge du kämpade hemma men låter som det gick väldigt fort också slapp du igångsättningen Vilken bjässe du fick men sen gick du ju över tiden med.

Jah har gått halvvägs idag gick precis in i v 21. Är lite småskraj för att föda igen tycker det var jäte jobbigt.

• Svirroo

Jag hade så ont att jag låg och skrek och gråt hemma vid varje värk innan vi ens fick komma in. Det var det ondaste jag någonsig upplevt, ryggskott är underbart i jämförelse.

• Svirroo

Jo det var både hemskt och coolt hehe... Vattnet och värkarna började 2 dygn innan jag födde... var på håret för sugklocka eller snitt. Kom en bm och tryckte på min mage för att Leo skulle komma ut. Jag var tvyngen att andas syrgas mellan krystvärkarna!

• Svirroo

Jag fick bara en shake på förlossningen och hade knappt ätit hemma innan på 2 dygn inte konstigt att man inte hade energi. Tror inte jag kräktes men hade så ont och andades mkt lustgas så det är en del jag inte minns.

• Svirroo

Mollan: *avis* tänk att en del inte har ont av värkarna. Jag tycker att jämfört med värkarna som höll på i två dygn så gjode stygen och att föda fram och krysta inte alls ont! Ändå krystade jag jätte länge så att jag spräckte blodkärlen i ögonen såg ut som en gamal boxare i flera dagar efteråt ögonen var helt röda!

• Svirroo

hur sjutton kunde mina värkar göra så vansinnigt ont? känner att jag skulle behöva prata med någon om det. har lite ångest inför nästa förlossning!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006