• Pesco

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Just ja, jag har helt fel i min inre kalender.

Ikväll åt jag 2 tårtbitar o marsipanen från Robins 2 tårtbitar. Näringsriktigt och allsidigt. Farmor har officiellt slutat fira födelsedagar. Blir för mycket trängsel, all släkt som suktar efter smörgåstårta och alkohol. Hon är för gammal. Jag skulle komma förbi en snabbis och byta till mig Robin från mommo/moffa (spar mig 2 mil). Tro på f*n om inte alla var där ändå? Man ringer i förväg och kollar, nä de andra komme en annan dag. Tjosan heller.

• Pesco

Såg att IgorSport på Götgatan 90 har tretorn snow kid för 150 kr istf 600 kr. Vattentät. OM nån är intresserad, stl 20-27.

• Pesco

Usch! Jobbigt med förkylningar! Krya på er alla.

Svirroo - jag tycker du just blev gravid. Känns som att bebissvängen nr 2 blir färdigbakade dubbelt så snabbt som sväng 1!

Kände mig själv sugen (på barn/graviditet) för första gången denna helg. Men det gick bort.

• Pesco

Lite klagan...

Kommer jutst från Astrid Lindgren. Glad attd et inte är värre saker att hantera än en bruten arm. Fan så jobbigt att se sitt barn ha ont o va rädd.

Först ta bort gipset. För att slippa såga upp det (läskig maskin) bände de upp det med tänger. Tydligen klämdes han för armen blev helt blå vid handleden. Systrarna var lite för stressade för att bekanta sig först, och vistt är det läskigt när främmande människor bara kommer och gör saker utan att först hälsa o förklara.

Lagomt när tårarna lagt sig och han lugnat ner sig var det röntgen. Gör ju inte ont, men vet man inte vad det är, är det ju läskigt. Fick ta om bilderna eftersom han hela tiden rörde sig. 12 kilos muskler är inte lätt att hålla helt fast.

Så läkaren. Hon var helt klart bäst. Pratade, han visade sitt gips + sin arm och förklarade att det var ajaj.

Brottet har läkt fint, massa ny vävnad. Hon var ändå rädd att han kunde bryta om det om han ramlar, så han fick därför nytt gips, en skena bara på själva underarmen.

Så tillbaka till första avdelningen. Robin kollade på de gula väggarna och vände i dörren. Ajajajaj! Klart han kände igen sig. Som tur var (not!) fick vi samma lite halvgrova sköterska. Bara hålla fast med våld och sen va 2 som gipsade. 3 pers som tjuvhåller ungen...usch usch. Han skrek och grät och var helt röd och blöt när vi skulle gå.

Han somnade av utmattning på vägen hem. Ska också vila lite. Blir betydligt blödigare när det gäller ens barn.

Jag blev lite chockad att se hur pass sned armen var. De säger att den ska räta ut sig och att han inte får några men, men jag blev helt illamående. Som en svacka mitt på armen.

Nu mat o vila!

• Pesco

Jag fixade det, men började gråta när jag snackade med mamma...typiskt. Inte med Sudden utan med mamma.

• Pesco

Joop, det ska jag.

Jag la upp några av bilderna från semestern. Det blev slutet på resan, 5 dar i Thailand. Har jättefina badbilder, men han är ju näck så det går inte att lägga ut.

• Pesco

mamma eller papap kanske kan hjälpa till?

• Pesco

Killens kurs kanske kan flyttas, Nanis?

Spännande Ancy, då kan du börja fundera på namn nu då!

• Pesco

Med armen blev det inte så bra. Vi kan egentligen ta av skenan om nätterna. Tänkte göra det inför badet ikväll men han blev hysterisk på 3 röda. Den får sitta tiden ut.

Träff nr 2 med dagmamman + barnen i lekparken idag. 1,5 h lek och fruktstund. Härligt att se Robin springa med, busa o leka tittut.

När vi träffade dem drog han genast av ena vanten. Jag fattade inte förrän han pekade. Han ville berätta för DM att han blivit omgipsad. Han känner redan sånt förtroende för henne.

Skönt att se att han inte räds.

Vi tog en shoppingtur på em. Nu har jag allt för svågerns bröllop. Dumbommar att gifta sig nu. Blir byxor och sidenblus. Hittade stövlar.  Det sköna med en sån insats är att man kan vara riktigt stolt, det känns som att man gjort något riktigt bra, när man lyckats gå och handla "trots" att man har sonen med sig. An achievement liksom.

Däremot luktade det suspekt. Vi hann knappt komma dit när Robin satte sig på huk och tryckte. Dumma-mamman hade inga blöjor med sig, så det blev speed-shopping

• Pesco

Hehe, köttbullsmamman. Jag äter liksom 6 buttköllar...

• Pesco

Ni som inte sett Uppdrag granskning ikväll, kolla på nätet/repsi, om inte för er skull så för barnens sparande!

Bovar!

• Pesco

Vi börjar få små dialoger nu.

Uhhh...
    -Bajsar du?
    Där! (Följt av vink-vink=jag sticker nu + språngmarsch till skötbordet)

Ssss.
    -Kissar du?
    Aaa.

Annars mest teckenspråk. Idag blev det full potta. Robin tecknade att pottinnehållet (den)slängdes i toaletten (där). När den spolades simmade/virvlade (tecknet för fisk) korven och var borta (utslagna armar, handflata uppåt).

• Pesco

Vet ni när lövsprickningen infaller? Måste bygga staket innan dess...

(Projekt familjeplanering)

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006