Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

milimina: stiligt!
    smurfan: japp

Nu står Alma och rådiggar Tellitubbies

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu

Usch nu gick luften ur mig.
    Fick ett brev från Svenska Bostäder där det står att dom inte kommer handlägga vårt lägenhetsbyte då dom säljer det huset vi vill flytta till inom 3 veckor och dom har minst 3 veckors handläggningstid. Vi får göra bytet med den nya brf och dom kan inte handlägga det förrens köpet är gjort.....
    Sen fick jag veta att vi har bordsplacering på julfesten i kväll. Kommer säkert hamna brevid någon tråkig ombudsman blääää

• mollan nu
    malincha skrev 2007-12-08 12:40:57 följande:
    ***Dagens bajsfråga***Vilken koncistens har era barns bajs?Hugos är ganska kletigt och har varit det kanske ett par månader. Det är inte vattnigt som diarré men jag börjar bli lite orolig att nåt ska vara fel. Han äter bra och verka pigg i övrigt.
    typ samma här. Kletigt helt enkelt

Hör och häpna!!! Alma sov HELA natten!!!! Jag vaknade flera gånger under natten och då låg hon i sin säng och snusade så sött. Mysko.
    Hon måste varit helt utpumpad från i går kväll. Hon fick följa med oss på julfesten pga strul med barnvakten. Hon stortrivdes! Märks att Tobbe varit med henne på Junibacken tidigare, så fort vi satte oss i vagnen vid sagotågen började hon flaxa med armarna och säga oj.
    Vid middan körde hon en show när upptradandet var så hälften av publiken tittade bara på henne Visst kan hon kråma sig och göra sig söt men jag har aldrig sett henne göra sig till så.
  • mollan nu

Marfa: uscha vad jobbigt för er med förkylning. Hoppas den går över fort!

Alma är knäpp, både i går och i kväll har hon somnat vid 21 för att vakna efter 30 min och vägrat somna om. Sen ska hon sova igen runt tolvslaget.

Måste verkligen få henne sova tidigare snart....

Hon har förresten gått från två tänder till åtta på bara några veckor.

Fyra uppe och fyra nere pryder lilla munnen. Nere är det de två första och två hörntänder som tittat fram.

• mollan nu

Anke: den var så där. Julmaten var ganska tråkig och underhållningen var riktigt B. Men godiset efter maten var riktigt gott

Alma sov från 0:30 till 8:20 i natt igen!

• mollan nu
    Elisabethjz skrev 2007-12-10 08:33:32 följande:
    Mollan: Är Alma barnmodell?? Bara undra för rekmlamen på sidan här för barnsparande, där var en tjej sååååååå ruskigt lik alma, iallafall vad jag kommer ihåg henne som!
    nej det är hon inte

Angel: Sen Tobbe tog över föräldraledigheten så går Alma upp mellan 9 och 10.
    Jag har sagt åt karln att han får skönta det där helt själv, bara hon är redo att gå på dagis i januari
    Alma sover normalt mellan 22 och 9:30 plus 1-1½ timme på eftermiddan.
  • mollan nu

Twixie: åh grattis till platsen!

I dag har jag packat ihop hela mitt kontor och i morgon flyttar vi till Sifs lokaler.
    Känns så där....

Nu sitter Alma i soffan och klappar händerna till Nobelprisutdelningen

• mollan nu
    Angel80 skrev 2007-12-10 19:10:17 följande:
    Håller på och blir tokig på min kurs..... gaaaaaaaaaaaaaaaaahproportionellt rörliga kostnader, nollpunktsvolym, nollpunktsberäkning, täckningsbidrag, lönsamhetspunkt, säkerhetsmarginal, resultatdiagram, beläggningsgrad, nollpunkt för tjänster, kalkylering i industriföretag, omkostnader hit och omkostnader dit, indirekta kostnader etc............Tror ni att jag har det kul om dagarna. Hur fasen kan man ens tänka tanken på att läsa ekonomi!!!! Efter jul har jag dessutom ytterligare en kurs. Internationell ekonomi, det kommer att bli rajtantajtans kul. Hjäääääääääääääääääälp!
    hahaha, ja jag fattar inte folk som har det som yrke
  • mollan nu

Så var man på plats på sifs kontor.....
    Dax att söka nytt jobb, helt klart. Inte ens ett välkomnande fick vi....

• mollan nu
    Twixie skrev 2007-12-11 14:31:09 följande:
    Så underbart välkommen man känner sig då . Sitter ni nu inne i smeten eller?
    jäss, olof palmes gata
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006