• Pesco

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

nån som vet vad de heter som har dans för barn vid slussen, m trummor bl a. har läst om dem i d men hittar inte artikeln.

• Pesco

Tack Anke. Ska försöka gå dit. Robin dansade när jag kom hem.

Han snurrar - ibland med händerna ovan huvudet.
    Han vaggar från fot till fot.
    Han ligger på mage och sprattlar med benen.
    Idag addat med ryggliggande kaotiskt glatt bensprattel!

Gwen Stefani förstås...

• Pesco

Jag klippte Robin när han sov i Thailand. Han blev så svettig under kalufsen.

Vi är inte överens. Sudden tycker Robin ska bli kort och pojkaktig. Jag tycker killar kan få ha lite hår. Killarna på gatan har jättelångt hår. Sudden säger att folk frågat om det är en tjej.

Angel, var det du som hittade pälsängrar? Jag hittade just ett helt gäng i en filt. Slängde ut som och damsög. Undrar om man ska spruta lite gift?

Faderskärlek? Robin ropade "Babba" i sömnen här om natten, det lät så mysigt. Och när jag en gång låste om mig på toan blev han arg, ropade på Babba för att få hjälp att komma in

I morrn ska vi fika hos dagmamman. SKRIVA PÅ PAPPRENA! Folk ringer henne och försöker tjata sig till en plats. Jag vill ha det svart på vitt. Ska bli kul att se vad Robin tycker. När vi var där sist var det inga andra barn där.

• Pesco

Tvättmaskinen har gått sönder. Måste köpa ny. Tänkte komplettera o köpa en tumlare också.

Nån som har bra/dålig erfarenhet att dela med sig av?

• Pesco

Grattis Milimina!

J, kanske ska kolla Miele? Kollade konsumentverket men minns inte tat jag såg Miele där. Nästan alla maskiner tar 2 h för ett standardprogram 60 grader. Låter mycket! Ska satsa på en som lämnar tvätten torr. Visste ni att det tar 3 ggr så mycket energi att torka tvätten (i maskin) som det tar att tvätta?

Anke, jag tror man kan involvera ungen. Robin "hjälper" gärna till med olika saker. Spiller han torkar han upp själv om man ger honom en trasa. Inte så bra, men iaf. När man ser folk med 2 brukar den äldre leka och spexa kring den yngre.

• Pesco

Upptäckte idag att vi har en hel trådback, 4 våningar, med foton vi inte klistrat in. Bla bröllopet. Till det kommer ca 2000 foton på Robin, men där har vi (som tur är?) inte framkallat ett enda än...

• Pesco

Förresten, är det fler som har maghäng? Jag har aldrig haft hull men nu har jag en valk som efter middagen hänger ut. Måste träna upp muskulaturen. Eller transplantera den till bh-våningen istället.

Finns det snälla byxmodeller?

• Pesco

Spännande! Kan tänka mig att du är lite otålig, Smurfan. Hyr ni fortf ut ett rum, förresten? Har det gått bra?

Kom just tillbaka från ett besök hos dagmamman. Hon är så himla skön och jordnära. Jag hade problem med att läsa kontrakt + schema medan hon kom med ytterligare info, barnen stojade omkring och jag försökte hålla att öga på Robin. Människor med hennes simultankapacitet borde ju jobba för försvaret.

Robin klev bara på, pekade ut lampor och kollade på grejer. Nåt hände så att han grät, tror en pojke tog nåt han höll i. Ett tag blev han mammigare, men sen ville han knappt gå. Han är alls inte blyg för DM utan var nästan uppe i famnen på henne.

Nu ska vi hälsa på ett par timmar varje vecka. Hon trodde vi kunde skola in på 3-4 dar om vi hälsade på nu och då.

Så glad att vi slapp dagisen åt fel håll.

• Pesco

Har du varit på dagiset, Nanis? Jag var helt inne på dagis men har svängt nu när vi "träffade rätt" med dagmamman. En fördel lär vara att det är mer småskaligt och att de inte blir sjuka lika mycket. Men då får man väl väga det mot resandet. INgen vidare hjälp, kanske.

• Pesco

Vad säger ni, blir det nåt i helgen eller?

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006