• Pesco

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Jo det är rätt ok faktiskt. Man behöver ingen moisturizer direkt... Kan tjäna extra på att sälja lerinpackningar

• Pesco

Elisabeth, han är kanske rädd? Han känner kanske skillnaden mellan Dubai och Sverige och är rädd att bli lämnad. Är pappan med eller är det bara ni två? Räknar m att R kan komma ttt reagera liknande.

• Pesco

Hm...Marfa, jag hittar inte? Hittar bara bilder på Kristin när hon är ganska liten.

• Pesco

Det var lättare att sluta med amingen än jag trodde. Vi slutade när Robin var 1 och ett par veckor. Enda gången man märker något är att han tittar om man är inte är klädd. Ska han sova vill han gärna klappa på bröstet, halsen eller axeln, men inte på bröst-bröstet, om ni fattar.

Ibland när han vaknar och jag inte får honom att sova låter jag honom skrika. Låter elakt, men han måste lugna sig. I veckan höll han på en timme, när Sudden hade nattjobb. Jag hade varit uppe 4 ggr på 2h. Efter det vaken 1 timme. Då var det bara att låta honom skrika och sätta i öronproppar. Bägge var pigga och glada nästa dag.

FÖ är han mycket lättare med Sudden. Somnar snabbare och vaknar han får han honom att somna om. Jag kan alls inte få honom att sova. Måste lägga honom och lämna rummet.

• Pesco

Spännande Mollan!

Robin äter bra. Han börjar lägga på och få dubbelhaka igen. Ett tag var han rätt smal, inte mager, men smal. Nu äter han strax innan jag kommer hem, sen sitter han gärna i mitt knä och plockar från min tallrik, men det tror jag mer är en social grej.

Jag tror hemmamaten är rätt jobbig. Man måste ju tugga den!

• Pesco

Ni som har rest med flyg längre sträckor - har ni några bra tips?

• Pesco

Mollan, Robin har byt tuttarna mot tryggheten på pappas bröst eller mammas hals. Han gillar min mage också, daskar gärna på den och skrattar (!). Hud är fortfarande viktigt, liksom.

När vi sov hos syrran, som är av den kurviga typen, kröp han ner i hennes säng, myste och klappade henne över bröstet. Såg verkligen ut som att han tänkte: "Ah, D-kuuupa". Det var lite mer kärvänlighet än syrran hade förväntat sig, stackarn.

På morsan min drog han en gång upp tröjan men när han såg vilka slappisar som fanns under grimaserade han som om han bitit i en citron. Han är snål med komplimangerna, lillkarln.

Nu kör vi godnattpuss (den som inte lägger).
    Sång och mys i sängen
    Läggning, godnattpuss och somna själv.

• Pesco

Tja ba tjejer,

Nu får ni ha det så bra ett tag. Vi åker till Nya Zeeland nu och kommer tillbaka om 6 veckor, 13 januari. Singapore på nedresan och Thailand på tillbakaresan, från nordön till sydön på NZ. mest orolig för själva flyresan som blir typ 30 timmar. Därför vi delat upp den och stannar en vecka på ut- och tillbakaresan.

Det känns...sååå bra!

Jag hann nätt och jämt avsluta Hjulstagrävningen. Vi var ute och tog en grävöl (inte gravöl) igår. Skutthumlans polare får ta hand om fynd och rapport medan jag är borta. Och nu när grävnignen är slut behöver vi inte hysja längre...vi hittade en silverskatt. Iofs en liten skatt, men ändå. Under en sten låg 4 silvermynt och lite silvertråd gömt, ca 997-1003 e Kr. Förmodligen hade det legat i en pung eller nåt. Mynten kommer från gälder, de är utpressnignspengar från vikingafärder till bl a England.

Och det känns förstås ännu bättre! Åka från roligt men tufft jobb, avslutat projekt, skön semester och spännande rapportarbete som väntar när man kommer tillbaka.

Vi står utan barnomsorg 1,5 månad och jobbar då 80% medan ma o pa tar Robin på lediga dagar och några dagar då de får ta ledigt.

Jaja, ha det gott, God Jul och Gott Nytt År, så där lite i förskott

• Pesco

Tittut - back in town!

Hur är det? Har ni haft en skön jul? Lite bra shopping?

Vi har haft 6 rätt sköna veckor. Fint 3 dagar i Singapore på vägen ner - mersmak. Nya Zealand var både och. Mycket fint, men skönt att jag inte hade så höga förväntningar, för i så fall hade jag nog blivit besviken. Thailand 5 dar på hemresan var supersoft. Det är ju så man SKA resa med små barn. EN plats, mycket BAD och fruktdrinkar

Jobbigt? Nedresan med 13 timmars försening, missade plan och en helt hysterisk Robin som sov max 4-5 h på 1,5 dagar och varken åt eller drack. Sen armbrottet, inte kul, men läkarna säger att det kommer att läka fint utan men. Han är en liten tuffing.

Jag måste ju bli plusmedlem nu, minst, för att få plats med lite foton.

Nån som har lust att uppdatera lite om läget? Är det nåt på G?

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006