Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Smuggel
    Stprt grattis!!!

nanis
    Stackars Hugo!

Kevin har också haft en ramla-dag idag... Precis när vi skulle äta middag snubblade han vid sin stol och slog huvudet i golvet. Han tappade andan samtigit och blev väldigt rädd. Upptäckte världens bula i huvudet, men den måste kommit tidigare för så fort får man ju inte en bula! Däremot ramlade han antagligen på bulan så det måste gjort ont! Sen ville han inte ligga still när han drack välling så han ramlade ner från soffan, jag hann få tag i en arm så han ramlade aldrig ner på golvet som tur var. Efter det försökte han bita mig i tårtan när jag satt med fötterna på soffbordet, då drog jag undan foten och han ramlade förstås ner på golvet! Han var väldigt trött på kvällen, vi var på ÖF imorse och sen var vi och badade efter att han sovit middag, så det har hänt ganska mycket idag för honom!

• Smurfan 81

Jag känner väl mest att jag inte vill ge välling med smak av just den anledningen att de kan börja rata välling som inte smakar sött. Men har man för avsikt att bara ge det så spelar det ju ingen roll!

• Smurfan 81

Marfa
    Åh, vad fin han är! Håller med om att han är lik Jonas. Man ser verkligen att det är Kristins bror! Måste hålla med resten av skaran, jag tycker bättre om Viktor!

Vi hade en 4 veckors på besök igår och Kevin var jätteduktig! Han klappade fint och ville vara väldigt nära hela tiden. Bebisen fick även en puss! Om man frågar honom "Var är Bebben?" Så går han fram till min mage och lyfter upp tröjan och drar ner byxorna för att kunna peka på magen. Såååå sött!

Det är en riktigt vild tjej därinne i alla fall! Jag fattar inte hur ska funka att ha henne därinne i 10 hela veckor till, redan nu ligger hon sträcker på sig och sparkar mig så det faktiskt gör lite ont emellanåt! Jätteofta sätter hon ena delen (fötter eller huvud vet jag inte) nere i ljumsen och andra delen diagonalt över hela magen och stäcker på sig så det stramar i hela ljumsken och trycker under bröstet.

• Smurfan 81
    Twixie skrev 2007-11-23 11:22:30 följande:
    Någon som har lust att hitta på något på måndag eftermiddag?
    Beror lite på när och var, men det vore jättekul!
  • Smurfan 81
    Twixie skrev 2007-11-23 11:47:22 följande:
    Jag kan ta mig in till stan...
    Sitta på nåt mysigt café funkar ju liksom inte längre! Det är ju NÅN som vägrar sitta stil i mer än 2 sekunder... Jag vet fortfarande inte vad det där Rum för barn är för något, men många verkar ju gå dit så det kanske är bra!
  • Smurfan 81

Jag måste vara hemma senast 17.00 bara, en spelar det egentligen ingen roll för mig var vi är. Om inte Christoffer har nåt kundbesök inbokat så har jag ju bil!

• Smurfan 81
    sabina82 skrev 2007-11-23 12:47:47 följande:
    jag går gärna till rum för barn på måndag eftermiddag !marfa: jätte fina bilder på lillkillen !!!! =) vad stor kristin blivit, jätte söt !
    Rum för barn var tyvärr stängt på måndagar...
  • Smurfan 81

Kevin kan inte sova i vårt rum! När vi är på Sandhamn sover han ju med oss, och då vaknar han jättelätt! Hemma vaknar han i årinciå aldrig på nätterna (om han inte är sjuk och hostar eller nåt...), men på  Sandhamn är det jätteofta han vaknar på nätterna. Samma sak på morgonen, hemma sover han åtminstone till 7 men ofta till halv 8 eller 8, på Sandhamn brukar han vakna vid 6.

Sen tror jag att det är väldigt olika från barn till barn, självklart! Men Kevin (och vi!) mår i alla fall mycket bättre av att ha eget rum!

• Smurfan 81

Vi hade nog tänkt att Kevin skulle få behålla spjälsängen till han blir 2 ungefär, eller tills lilltjejen inte ska sova inne hos oss längre! Jag tänke ställa gamla vagnens liggdel bredvid sängen till henne eftersom jag hade lite svårt för att ha Kevin i sängen men man vill ändå ha henne nära så man slipper springa upp och nattamma. Så fort hon börjar sova längre på nätterna kommer hon få spjälsängen och då köper vi ny säng till Kevin. Han trivs så bra i spjälsängen än så länge, inga tendenser att vilja klättra ur!

• Smurfan 81

Angel
    Välkommen hem! Vad roligt att Carl pratar så mycket!

Kevin pratar också ryska! Låååånga meningar kommer det och så tittar han på en för att kolla om man förstod. Vi brukar svara, så jag hoppas vi säger "ja" till rätt saker...

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006