Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Skrutthumlan skrev 2008-01-09 21:57:21 följande:
    Ok, har du skadeanmälningsblanketterna i datorn och andra dokument? I så fall kan du maila över dom så kan han titta på dom.
    Skadeanmälningsblanketten, är det den man fyller i precis efter krocken och skickar in till respektive försäkringsbolag? Jag tror inte jag har den i datorn, frågan är om jag har en kopia över huvudtaget men det borde jag ju ha! Vilka andra papper är det du tänker på? Jag vet inte ens vart jag ska vänd mig...
  • Smurfan 81
    Skrutthumlan skrev 2008-01-10 00:26:06 följande:
    Det är nog svårt för honom att bilda sig en uppfattning... men han säger att du kan be ditt försäkringsbolag om att få alla papper som skickats in i ärendet, dvs hela akten.er anmälan, motpartens, polisens trafikmålsanteckning, ev vittnes uppgifter med mera.Han säger att ert ombud säkert har kollat på det men om ni vill kan Kristian kolla på det  om ni skickar det till honom.kram
    Vårt "ombud" är bara en granne/bekant som är nyutexaminerad jurist. Vi fick inget "riktigt" ombud eftersom det inte fanns nån tvist! Så hon har bara tittat på de papper vi haft hemma. Vi har mest pratat om utebliven arbetsinkomst pga sjukskrivning och sånt.

Jättesnällt om han vill hjälpa oss! Jag ska prata med försäkringsbolaget och se vilka papper jag kan få fram. Återkommer när jag har mer kött på benen!
  • Smurfan 81

Förut brydde jag mig inte så mycket ifall hon blev dömd eller inte, nu vill jag verkligen se henne dömd! Sitta där och skylla ifrån sig när man själv gjort fel och dessutom redan erkänt det flera gånger! Jag tycker det känns så fånigt och faktiskt barnsligt!

• Smurfan 81

Marfa
    Kul att höra från dig! Jösses, är han 2 månader redan!

Nån som hade ont i blygdbenet mot slutet av graviditeten? Igår hade jag lite ont, nu gör det så ont när jag står upp att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Så länge jag sitter ner går det bra, om jag inte rör på benen. Men om jag står eller går gör det ont över blygdbenet och hela undre delen av magen. Sen får jag massa sammandragningar när jag går också. Nån som känner igen det?

• Smurfan 81
    EmiliaG skrev 2008-01-12 22:18:13 följande:
    Låter mycket bekant... är säkert sista uttänjningen inför förlossningen du känner av. Är hon fixerad? Kanske är när hon sjunker ner ytterligare nu som du känner det hela, annars brukar ju detta ge sig efter fixeringen!
    Nä, hon är inte fixerad. Tydligen blir de sällan fixerade förren strax innan själva förlossningen sätter igång när man väntar andra barnet. Däremot har hon ju huvudet neråt hela tiden, för jagh känner fötterna uppe vid revbenen. De sista två gånger hos barnmorskan har hon legat neråt med ruckbart huvud. Det känns liksom som att det "klickar" när jag går, så det kan nog vara huvudet som rör sig i bäckenet... inte så trevligt!

Maliiiiin
    Usch då! Nä, så länge vill jag verkligen inte ha ont! Imorse när jag vaknade kändes det mycket bättre så jag trodde nästan att det hade gått över. Men jag behövde bara gå ut med hunden så var det tillbaka igen... Så det är väl vila som gäller antar jag.

Hon får se till och hålla sig inne tills på fredag i alla fall, annars får jag inte föra på BB Stockholm! Men sen är det fritt fram!
  • Smurfan 81

Jaha, är det så här foglossning känns! Då förstår jag vad folk pratar om... Har precis varit nere i centrum, nu är jag helt slut! Känns som jag går i slow motion. Sen klickar det i bäckenet för varje steg jag tar också vilket gör att det känns ganska obehagligt. Min sjukgymnast sa att klickandet i sig inte är farligt, men det känns ju lite olustigt.

Jag försöker be Christoffer göra de flesta lyften med Kevin, men det blir ju en del ändå. Jag försöker undvika trappor och vilar så ofta jag kan.

Men det är inte "farligt" att gå väl? Hjälper stödbältet? Jag hade det på mig idag i centrum men kände inte att det var nån särskild skillnad...

En annan fråga (om ni minns), vad är det för skillnad på förvärkar och pinnvärkar? Och hur känns dem? Idag när jag satt i soffan fick jag kraftiga mensvärkar med några minuters mellanrum under ungefär en timmes tid. Jag kan få sån värk vid sammandragningar ibland när jag går också. Det känns inte som riktiga riktiga värkar, men värre än vanlig mensvärk.

• Smurfan 81

Ok, då ska jag försöka använda det oftare även fast jag inte känner nån märkbar skillnad. Jag har ett sånt riktigt stödbälte från Gula Rehab som jag köpte hos sjukgymnasten.

Oj, har du börjat få ont redan! Vad jobbigt! Jag har ju ändå "bara" drygt 3 veckor kvar, men just nu vet jag inte riktigt hur jag ska orka med 3 veckor... kan knappt komma ur soffan och har väldigt svårt att vända mig i sängen. Ska ringa min barnmorska imorgon, sen har jag vattengympa imorgon eftermiddag så då kan jag prata med min sjukgymnast också.

• Smurfan 81

Norpan
    Grattis!!! Hoppas du slipper må lika illa den här gången!

Shit, vilka är vi nu egentligen?
    Fött:
    Marfa
    Gravida:
    Smurfan, Ancy, Twixie, Svirroo, EmiliaG, Norpan
    Har jag missat nån?

Nu har jag pratat med min sjukgymnast. Tydligen (visste inte det) så är bäckenuppluckring och foglossning samma sak bara olika namn. Så jag har haft foglossning hela tiden, bara inte så här illa!Och nu kom jag på vad som triggade det också... I fredags kväll när jag satt i soffan så ville Kevin (som vanligt) titta på "Bebben". Han drog upp tröjan och kramade och pussade som han brukar, men sen ramlade han liksom så att hans knä landade på mitt blygdben! Så jag har antagligen en ganska rejäl blåtira över hela bäckenet just nu... Med lite tur kan smärtan minska, men man bruakr räkna med ca 3 veckors läkningstid på mjukdelsskador och det är ju bara 3 veckor kvar... Så det är nog bara att bita ihop och stå ut!

• Smurfan 81

Svirroo
    Skönt att du får så bra hjälp av sjukgymnasten. Hoppas det blir bättre snart då.

• Smurfan 81

Pesco
    Välkommen hem! Usch vad läskigt det lät med Robins arm! Bra info där om man själv råka ut för liknande sak.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006