Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Angel: välkommen hem!

Sabina: ang. napp så gav vi upp det för länge sen, Det vill Alma inte ha.

I går sa Alma sin första tvåstaviga mening. Hon låg i sängen och busade med mig så satte hon sig upp och ropade "pappa kom" flera gånger. Ända tills Tobbe kom in till oss satt hon på sängkanten och ropade på honom.
    I dag kom bil, docka (tidigare dotta) och kisse (tidigare kiiii). Hon säger förresten även godis nu Varje kväll får hon en liten skål med puffat ris, vetekuddar, russin och majskrokar och då säger vi att hon ska få lite godis.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu

skrutt: det kommer säkert fler i morron som vill vara med och buda. En kompis till Tobbe har just sålt sin 2:a vid Hötorget i en oäkta förening för 300.000 mer än mäklarn trodde han skulle få. Han hade förresten oxå två budare på sin lägenhet.

Vi har i veckan kollat på en fyra i hägersten, var där idag igen och på onsdag skriver vi bytespapper med dom.
    Det är en blivande bostadsrätt där köpet blir av 3 januari så det är inte säkert vi kommer hinna byta. Men vi håller tummarna! Sen ska vi renovera och sälja för att köpa den lägenhet vi vill ha. Inne i stan

• mollan nu

Ancy: jag hade oxå flyttat in henne till ert somrum. Skrika sig till söms ger inte trygga barn tror jag.

Hemma hos oss har Alma somnat med pappan i går kväll. Hon ropade efter mig i ca 10 minuter och grät lite men sen somnade hon. Vaknade som vanligt massor under natten och det blev lite gråt. Men värre än så blev det inte.
    Själv tror jag jag sprängs snart. Har fått pumpa ur lite för att inte få så ont i tutten (ammar ju bara ur ena). Kan säga att det ser riktigt knäppt ut. Har slagsida  En jätteboobis och en vanlig. En natt till sen får jag äntligen åka hem och gosa med lillfisen igen.

• mollan nu

När jag kom hem i går blängde Alma på mig argt i 5 minuter, sen la hon sig i mitt knä, drog i tröjan och sa tuttu. Sen skulle det gnällas efter tutte hela kvällen och halva natten.
    Hon har legat som ett frimärke på mig hela natten så jag har skitont i ryggen nu.
    Nå ja, jag fick allafall sova två nätter borta och då vaknade jag bara en gång per natt

• mollan nu
    Skrutthumlan skrev 2007-11-29 13:17:33 följande:
    Gav du med dig med tutten eller? du får åka bort längre tror jag Kram
    ja tillslut orkade jag inte med grinet. Va så sjukt trött.
    Får nog åka bort en månad eller nått

Hur går det med lägenheten för er?
  • mollan nu

Skrutt: uscha va trist.
    säger som Emilia, nu är det nog grymt svårt att sälja något i dessa månader
    Mäklaren vi pratat med ang lägenheten i midsommarkransen sa det att han märkt att marknaden stannat av lite men redan i november började det komma fler människor på visningarna.

• mollan nu

Pesco: Ha de så jättetrevligt!!!

Alma hoppar som en galning i hoppgungan just nu. Jag satte henne där i morse för att testa om hon ville hoppa, sen dess har det hoppats. Hon går fram till den och säger oppa tills vi sätter ner henne

• mollan nu

Elisabeth: roligt att  det funkar så bra för er! Skönt att det blivit svalare, jag skulle aldrig orka med den värmen ni haft sista tiden.

Angel: Det går säkert bra, tror din arbetsgivare vill föregå med gott exempel

Jag är så less på min så det inte är klokt. Ett gäng rövslickare sitter i toppen och gör preciiiis som dom vi ska gå ihop med vill.

• mollan nu
    Angel80 skrev 2007-12-06 10:12:38 följande:
    Angel: Det går säkert bra, tror din arbetsgivare vill föregå med gott exempel Haha, ja man hade ju önskat det iaf Så är dock inte alltid verkligheten. Du vet, vad man säger och gör är två helt olika saker.
    Jag vet EXAKT vad du menar
    Tex: Som ett fackförbund kan ju inte sparka folk, nej fy hur skulle det se ut. Då erbjuder man folk en annan tjänst helt enkelt, 50 mil norrut......
  • mollan nu

Jo det är väl okej, är bara förbannad på allt och alla på jobbet idag.
    Känner mig rätt stressad.
    har massor att göra, så blev en kille sjuk och jag måste göra hans jobb oxå. Resulterar i att jag sitter här och glor
    Sen oroar jag mig lite för lägenhetsbytet, det kanske drar ut på tiden så det inte blir av.

Ja hoppas verkligen det går bra för Nanny just nu!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006