Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Anke skrev 2008-01-08 20:44:00 följande:
    Nån som har tvärtom? Nora bajsar bara en gång om dan nuförtiden :-/ och då jääääääätte-mycket. hon verkar inte alls vara förstoppad eller så.
    Alma bajsarså sällan hon kan, blir oftast var tredje dag. Hon gallskriker inte längre som hon gjorde tidigare men det är ofta gråt. Hon är inte heller hård i magen.

Tänder har hon klämt fram ett helt gäng sista tiden, i går kom en tand upp i nederkäken brevid de två första som kom för länge sen.
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu

Twixie: jag vet ju inte hur det är att jobba som konsult men har inte sökt något sånt jobb just för det inte känns så lockande. Vad tycker du om det?

Jämfört med vårt nya kollektivavtal i Unionen blir det nog svårt att slå det för någon annan arbetsgivare. Sen vill jag givetvis inte gå ner i lön...

• mollan nu

Twixie: ja vi driver friskt med lökarna här oxå
    Förstår din tanke med fördelen at jobba som konsult. Men jag gillar just att veta vart jag ska gå den närmasta tiden (läs åren) kommer nog bli en sån som säger att det va bättre för när jag blir gammal.

Alma va hur söt som helst i går kväll. Hon vaknade till på kvällen och ropade från sin säng: mamma kom, mamma kom.

• mollan nu

smurfan: uscha jobbigt allt sånt där. Man kan bli grymt förbannad

Nyth: så CL räknar oxå Tobbes mamma har lärt alma säga en, tåå, tje, så nu sägs det så heeela tiden så fort det finns något att räkna

Tobbe berättade en kul sak som hände idag: Han satt på dagis och då kom en liten kille fram till honom med en mugg. Tobbe tar emot den och låssasdricker lite, säger åh god soppa. Då kollar ungen på honom skeptiskt och säger: det är faktist en mugg...

• mollan nu

Angel: tack själv, det var riktigt trevligt

Nu är Alma på dagis själv, tobbe fick gå hem sa personalen och komma tillbaka efter 11.
    Läskigt!

• mollan nu
    nyth skrev 2008-01-11 10:43:33 följande:
    Mollan- Spännande! Jag tror aldrig att Marcus kommer kunna lämna Cajsalisa. Hon har stenkoll på omgivningen, och hon verkar inte riktigt gilla föreståndaren, blänger surt och tar omvägar runt henne. Jag förstår henne iof, hon varken ser ut eller låter särskilt snäll, det behöver ju dock inte betyda att hon inte är snäll egentligen. Men de andra fröknarna verkar hon tycker bättre om. Hon är en riktig liten människokännare, som mamman sin
    ja försöka lura CL att man är kvar fast man går är lönlöst, hon har verkligen stenkoll. Men jag lovar att hon kommer hitta sin plats på dagis och köra stenhård med de andra barnen.
    Angel80 skrev 2008-01-11 10:57:31 följande:
    mollan - du som är lite hemsidefreak! Sitter precis och ska planera min framtida hemsida. Funderar på följande frågeställningar, vilken datorutrustning och modemhastighet är minimum? Sett ur besökarens perspektiv. Förstår ju helt att det är upp till en själv. Men finns det någon generell minimumgräns för detta som mer eller mindre är praxis i webbvärlden?
    Jag försöker anpassa de hemsider jag gör så de ska passa så många som möjligt. Lågupplösta bilder, inga tunga sidor att ladda hem och en rätt ren layout.
    Någon minimungräns har jag aldrig hört talas om.
    Nog för min privata sida inte funkar i firefox (som bara beror på lathet) så känns det som att ju simplare uppbyggnad man har desto fler kan titta på ens sida.
  • mollan nu
    Angel80 skrev 2008-01-11 13:34:14 följande:
    Mollan - tack. Ja de andra grejerna verkar jag ha fått koll på det är just det där med minimumgräns jag undrar över. Vi använder ju inte heller oss av någon form av program för att skapa hemsidor utan måste jobbar med htlm-kodning från scratch så att säga. Men jag skall fnula vidare. Den som söker han finner.
    men huva människa! Det är ju bökigt som bara den! Jag skriver allt i html jag oxå men låter sen programmet söka igenom alla fel jag gör. Sen kan man lägga in färdiga koder som finns i programmet oxå. Dreamwear äger!
    Bra länk: http://www.webdesignskolan.se/
    nyth skrev 2008-01-11 13:46:46 följande:
    Min mamma hade förresten köpt den röda overallen på NK idag, till halva priset istället för 30%, så det var ju bra! Men vad var det regnkläderna hette nu igen sa du?
    Men det va ju skitbra pris! Kan Cl ha den nästa vinter oxå så matchar hon och Alma åter igen Abeko hätte regnkläderna
  • mollan nu
    nyth skrev 2008-01-11 13:55:50 följande:
    o sen måste jag tillägga att det är en jävla skillnad på att sitta hemma eller gå på stan o inte snyta sig, och att sitta i en TYST zon i ett bibliotek. Men jag har många skräckexempel på vad folk tar sig för i den tysta zonen. Endel verkar tro att bara för att man viskar sig igenom ett långt samtal så hörs det inte, eller de som köper naturgodis o annat snack som låter som de tuggar grus... Jag är som ni kanske märker mycket irriterad på detta. Men lite respekt kan man väl ändå visa sin omgivning..
    AMEN! Jag irriterar mig oxå på sånt där. Folk måste lära sig hållakäft!
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006