Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Tänder har hon klämt fram ett helt gäng sista tiden, i går kom en tand upp i nederkäken brevid de två första som kom för länge sen.
Twixie: jag vet ju inte hur det är att jobba som konsult men har inte sökt något sånt jobb just för det inte känns så lockande. Vad tycker du om det?
Jämfört med vårt nya kollektivavtal i Unionen blir det nog svårt att slå det för någon annan arbetsgivare. Sen vill jag givetvis inte gå ner i lön...
Twixie: ja vi driver friskt med lökarna här oxå
Förstår din tanke med fördelen at jobba som konsult. Men jag gillar just att veta vart jag ska gå den närmasta tiden (läs åren) kommer nog bli en sån som säger att det va bättre för när jag blir gammal.
Alma va hur söt som helst i går kväll. Hon vaknade till på kvällen och ropade från sin säng: mamma kom, mamma kom.
smurfan: uscha jobbigt allt sånt där. Man kan bli grymt förbannad
Nyth: så CL räknar oxå Tobbes mamma har lärt alma säga en, tåå, tje, så nu sägs det så heeela tiden så fort det finns något att räkna
Tobbe berättade en kul sak som hände idag: Han satt på dagis och då kom en liten kille fram till honom med en mugg. Tobbe tar emot den och låssasdricker lite, säger åh god soppa. Då kollar ungen på honom skeptiskt och säger: det är faktist en mugg...
Angel: tack själv, det var riktigt trevligt
Nu är Alma på dagis själv, tobbe fick gå hem sa personalen och komma tillbaka efter 11.
Läskigt!
Angel: skaffa en räknare som specar vilken läsare besökaren använder sig av! Det e skitbra
nyth: släng fram en bit papper och se om han hajar piken, det skulle jag gjort