Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

tja, vi ger ju välling innan vi själva lägger oss också... och han har ju i perioder fått välling flera ggr/natt. det är nog inte hela världen, finns ju sämre saker man kan stoppa i dem isåfall om man tänker på tänderna. vi är rätt nöjda med att vi alls får borsta tänderna på junior om det så blir bara en gång om dan det har varit mycket gråt och skrik och bråk kring tandborstandet eftersom han varit så öm i tandköttet osv att man blir glad för det lilla

• milimina

stackars benji... men man blir visst känsligare för infektioner osv just efter en penicillinkur så det är kanske inte konstigt? immunförsvaret är ju inte på topp precis. hoppas han kryar på sej snabbt från allt, särskilt det i munnen! man måste ju äta för att få krafter också.

junior är snuvig och vägrar äta välling det som hittills alltid varit vårt safecard. känns lite jobbigt att inte ha ett safecars att ta till, nåt som man VET att han äter. men men... han äter kanske annat istället.

• milimina

twixie,
    han brukar få 1½-årsvälling emellanåt, så jag tror inte det gör nån skillnad men tack för tipset funderade på om det gör ont att suga ur flaska men han verkar inte vilja dricka den ur mugg heller... nåja, nu äter han smörgås och det är ju också ok.

• milimina

grattis elisabeth!!

hoppas det snart är dags att gratulera marfa också

själv vill jag strypa kattfan, och så är jag irriterad på att en overall jag köpte beg inte alls var i 80 som annonsen sa utan 74 så vi är utan ändå. jag köpte en hm tidigare i höstas men den är för kort i benen

• milimina

mollan,
    aha

junior kan också få riktiga ilskeutbrott och när han tycker att vi är särdeles taskiga springer han in i hörnet bakeom kökssoffan och står där och skriker, viftar och stampar med fötterna. egentligen är han för söt när han gör det viljestark är bara förnamnet, tillsammans med envis...

men är det någon mer som blivit väldigt mammig/klängig nu? junior är extrem! han hänger i mina byxor från morgon till kväll om vi är hemma, är vi nån annanstans försöker han rymma haha alltså inte ens när maken kommer hem lämnar han mina byxor... är det vanligt att de blir såna runt 15 mån?

• milimina

är det nån av er som vet hur det ser ut med folkmängd på gekås i jan-feb sådär? är det mycket eller lite? eller är det alltid mycket? kan ju tänka mej att det är mycket folk innan jul iaf.

• milimina

oooh grattis marfa!!!

ang hur man ska räkna förlossningen så gäller tydligen från den aktiva fasens början, dvs när man är öppen 4cm. sen hur man vet när man är det är väl frågan

• milimina

junior har också haft såna kvällar och det enda som hjälpt är att antingen bryta helt (dvs ta upp honom och låta honom vara upp 5 min och typ ge välling eller så) eleler att nån av oss lagts oss i vår säng tillsammans med honom. det är troligen mardrömmar eller nåt liknande, när det händer vaknar han närligen inte till och gnäller utan gallskriker verkligen, som om han blivit rädd!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006