Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

junior brukar få gå nakenfis hemma mellan middagen och kvällsbadet, det är hans bästa stund på dagen typ haha det är också egentligen den enda stund vi har riktigt varmt i hela huset såhär på vintern eftersom vi då eldat upp värmen överallt. annars skulle han kunna få gå näck mycket mer, i somras hade han inte mycket kläder på sej nånsin

smurfan,
    samma här - och gissa om han såg förvånad ut när han kissade en gång och fick det på sej!! man riktigt såg hur han funderade över hur fasen det gått till, han hade ju blöja?

• milimina

tecken... jaa... alltså junior har ju klart koll på när han behöver kissa för en stund innan börjar han fingra lite (extra ), sen ställer han sej faktiskt och tittar på när det skvalar, alltså han tittar ner innan det börjar rinna. och så kan han peka och säga "tittah" när han är klar med sin pöl enda gångerna han fingrar i kisspölar är om han suttit ner och kissat, tack o lov.

idag på badhuset kissade han i duschen och såg fascinerat på. sen kissade han lite till medan han åt banan och blev riktigt irriterad över att jag inte bara FIXADE det på en gång... (ville torka mej klart med badlakanet innan jag torkade upp kiss med det liksom)

men tecken på att de är pottintresserade vete sjutton vad de menar med? jag menar har de alltid blöja och aldrig testat nåt annat (alla pottar ju inte tidigt) så blir de väl inte intresserade alls förrän uppåt 2-3 år? att tillägga är att junior sen han började gå inte alls vill sitta på potta mer så vi har lagt ner det. hoppas på att han ska vilja testa igen till sommaren när man kan sätta honom då o då utan att mecka med kläder o blöja.

• milimina
    malincha skrev 2007-12-29 09:33:36 följande:
    Jag borde ha anlitat dig när vi gifte oss i somras! Jag avskydde allt som hade med inbjudningskort och placeringskort..och ja planeringen överhuvudtaget! Jag har faktiskt tänkt tanken;OM det mot all förmodan skulle skita sig mellan mig och Markus så ska jag aldrig gifta om mig av just den anledningen.
    hahaha

jag hade gärna hjälpt till fast frågan är om jag hade haft tid i somras? just nu pysslar jag koncentrerat i 1 timme när junior sover, i somras sov han ju inte lika bra. men det är KUL
  • milimina

jodå det både sjungs och dansas här, ofta "beställer" han en visa också (alltid "masken kryper", den är tydligen skitkul) idag sjöng vi igenom nåra visor och han viftar glatt med i alla det finns rörelser till, imse vimse, masken kryper och lisa och per. sen kan han peka ut var naveln sitter, men frågar man om näsan drar han också upp tröjan, så...

• milimina

gott nytt år!! vi firade ut ordentligt med huset fullt av folk tio vuxna och fem barn 1-3 år var vi alla barnen somnade som på en given signal mellan kvart över åtta-kvart i nio och sov sen som små klubbade sälar över tolvslaget trots allt pangande utanför! vi hann med att ha riktigt trevligt och njuta av kvällen trots att junior sov lite smått oroligt. härligt avslut iaf och hoppas det nya året är lika bra!

inser ni att våra gryn blir två år i år?? att vi för två år sen precis var nygravida? helt sjukt vad tiden går!

• milimina

ja alla känner så emellanåt tror jag. men det är nog många som aldrig skulle prata om det... jag kände bara en kväll att nää, GUD så skönt det var när det bara var vi två! det är väl när man inte vågar erkänna att man har såna känslor man får problem. klart man blir galen och önskar att saker vore annorlunda särskilt om man inte fått sova på länge!

inatt var junior vaken (eller "vaken", svårt att veta) i typ 2-3 timmar och låg och snurrade som en liten helikopter, sparkade och klängde på mej. inte på sin far. när jag försökte vända mej och "sova" (hah, vilket skämt!) åt andra hållet en stund började han gnälla och gråta. mot slutet var jag inte så snäll alls, utan tryckte ner honom på plats i sängen (han var o klättrade på mina ben då) och röt åt honom att ligga still och SOVA! då gjorde han det men han kände väl på sej att det var allvar kanske. man är ganska primitiv mitt i natten när man knappt fått sova en timme eller två.

alt som allt har jag väl sovit tre timmar nu och funkar inte alls i skallen. ska bli jättekul att åka till af och skriva in sej. shit vilket intryck jag kommer göra - not!

• milimina

växer era små också ryckvis?

jag tycker junior har en o samma storlek ganska länge, sist vi mätte var han 78cm och det var vid ettårskontrollen. jag märkte för ett par veckor sedan att han vuxit ur de kläder i 80 som är små i storlek t ex hm och en del lindex, men nu känns det som om han är på god väg ur resten av kläderna med! samma sak hände ju i somras när han haft 74 både länge och väl, sen gjorde han nåt ryck och växte ur dem på bara en vecka!

det är ju sällan de blir för små på bredden, även om han börjat lägga på sej lite (jag tror faktiskt han är uppe på kurvan nu!), utan jag märker att kläderna blir för korta i ärmar och längd. bodys går inte att knäppa utan att dra i dem osv.

blir bara så fascinerad över hans sätt att bara skjuta i höjden helt plötsligt

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006