Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
nej ut ska ju ungen hur mnan än vrider och vänder på det
nej ut ska ju ungen hur mnan än vrider och vänder på det
Nu står Alma i sovrums dörren med dockan i handen, vinkar och säger hejdå... Undrar om hon vill sova
Smuggel: men oh va roligt! Grattis! Vad är det för tjänst? Hur går det i nya huset?
Nanis: stackars Hugo Inte roligt att slå lillhuvet så illa.
marfa:oh sikken sötnos! Visst är han väldigt lik far sin?
Alma tittade på honom och sa bee Har ni bestämt namn än förresten?
Oj va tjockt Kristins hår blivit! Jättefint är det
Håller med om att Viktor är finare men det är nog mest för jag inte gillar Ulf Lundell
Vi har varit på Almas dagis idag igen, skrev lite papper.
Alma ville inte gå hem, så det verkar ju bra. Det är 16 barn där nu på 4 personal.
Två barn är 3 år, två stycken 15 månader och resten har fyllt eller fyller 2 nu i krokarna.
Med Alma och en pojke till som börar samtidigt blir det fyra under 2 år på dagiset så det känns bra. I februari ska dom vara full skara på 20 barn.
Bläka va trött jag e. Alma har vaknat minst en gång i timman hela nätterna igenom hela veckan nu, och haft två timmars vakentid både i natt och i går natt. Då har det gnällts, klappats händer och bökats i sängen.
På måndag åker jag bort på konferens i tre dagar, då ska jag SOVA!
Twixie: vet inte hur det funkar i er kommun men i sthlm får man tacka nej två gånger sen åker man ur kön
I dag fick vi veta att alla anställda får ett lönepåslag på 4,5% för att få en jämnare lönenivå jämfört med de anställda på Sif! Helt okej, och som vi sa på jobbet: inget ont som inte har något gott med sig