Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Anke: Nora har helt enkelt laddat och väntat med att gå tills hon verkligen visst hur det funkade. Varför stappla omkring och riskera att ramla lixom

Jag har börjat fråga Alma mer vad hon vill. Men i går svarade hon bara nej till allt, måste va himla kul att säga
    I morse ropade hon på bubbies (teletubbien) i sömnen, höll på att röja runt i sängen som bara den. Tillslut tog jag Po och tryckte den mot henne, då vart det tyst igen.

Just d, alla på Almas dagis vet vem Albin är (svärmors hund). För hon säger Albin minst 100 gånger per dag typ. Jag brukar köra: kan du säga mamma, alma svarar mamma, kan du säga pappa, hon svarar pappa, sen kör vi Albin, Emma, mormor men när vi kommer till farmor blir det svårt. Då blir det oftast marmor, sen säger hon Oskar oxå eller nja ojar säger hon. Men det e så roligt för anser hon sig inte kunna säga farmor eller farfar så blir det alltid ojar. Farbror Oskar är mycket stolt kan jag lova.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu
    Angel80 skrev 2008-01-18 09:21:31 följande:
    Mollan - de ska renovera och bygga om.
    aha Då blir det ju kul att komma tillbaka sen för honom. Nytt och frächt
  • mollan nu

Vi har oxå haft 2 veckors inskolning. Tobbe lämnade Alma själv redan första veckan och det gick väldigt bra. Det är två pojkar som skolas in samtidigt som Alma och både de barnen är över 2 år. Erik som den ena pojken heter har fortfarande inte släppt sin mammas/pappas hand. För honom kommer inskolningen ta mycket längre tid har förskolepersonalen sagt. Alma ska köra igång sin vanliga tid 9-15:30 på måndag....
    Lite läskigt!

Ancy: spännande! Ska Savanna med eller har A fixat barnvakt?

Twixie: usch va jobigt med reaktionen, hoppas verkligne personalen inser allvaret i Ms  allergi.

• mollan nu

I dag var ingen bra dagisdag för Alma. Hon grät när Tobbe lämnade henne i morse och när klockan var halv tolv fick jag gå och hämta henne för då tyckte dagispersonalen hon varit för ledsen hela dan. Vi gick hem och hon åt som en hel häst (maten på dagis passade inte damen) sen stocknade hon.
    Hela eftermiddan har hon gapat, gnällt och tjurat. Hon måste vara på väg att lära sig nått nytt snart för hon vinglar runt och slår sig hela tiden.
    Nu har jag ont i huvet och vill sova!

• mollan nu

Just ja, Alma hade samma blöja på när jag hämtade henne som när Tobbe lämnade henne vid halv 9 i morse... Illa!

• mollan nu

Smurfan. hoppas det håller i sig. Alma var duktig och "skötte" sig under inskolningen men nu vill hon inte vara på dagis.
    I morse grät hon tydligen när tobbe lämnade. Jag har sett fram emot att Alma ska börja på dagis just för att hon ska få lite roligare att göra på dagarna. Men nu känns det inte alls så skoj, nästan så jag kan tänka mig vara hemma med henne till sommaren....

Jag ringde faktist förskoleföretståndare och påpekade att Alma haft samma blöja hela förmiddan. Hon ursäktade sig och sa att Alma varit så ledsen så dom ville inte bråka med ett blöjbyte när jag ändå skulle komma så snart och hämta henne. Visst förstår jag dom men det känns ändå inte rätt att hon behövt gå i samma blöja så länge. Och var hon nu såå himla ledsen så hade dom kunnat ringa lite tidigare...

Svirro. jag har oxå klippt Alma och om jag säger så här: nu har det vuxit ut lite...

• mollan nu

Jag har oxå maghäng. Mina magmuskler har flytt, sist jag hörde av dem var de på väg mot vaderna. Nu hinner man ju inte träna känns det som.
    Men när Alma fattat det här med dagis ska jag ägna luncherna åt att träna. Har köpt simkort till och med.

Fick hämta Alma klockan halv tolv i dag oxå, hon somnade redan 10:15... Sen sov hon igen vid 14. Hoppas det blir bättre i morgon för idag somnade hon redan 19:45, då borde hon vara utvilad i morgon bitti.

• mollan nu

I går bytte vi färg på vagnen, så nu har vi en orange fleece på buggan
    Himla skoj att pimpa vagnen

• mollan nu
    Pesco skrev 2008-01-24 21:32:25 följande:
    Vad säger ni, blir det nåt i helgen eller?
    Ni kan få komma hem till oss och packa
    Vi har fullt med lådor i hela lägenheten snart....
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006