Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Ska de kunna säga 8 ord vid 18 månader?
    I torsdags var jag hemma hos min mormor. Kevin satt med en liten leksak med massa knappar som låter. Ett ljud lät som ett tickande och då sa mormor "Det låter som en klocka" varpå Kevin tittar upp, pekar på stora klockan på väggen och säger "gocka"!!! Klockrent!
    Så nu blir det väl: Mamma, pappa, titta, där, klocka, bebbe, lampa... nä det är bara 7. Sen gör man en hel del djurläten, men det räknas väl inte som ord. Jaja, vi har ju 3 månader på oss att öva! Men börjar bli duktig på att göra sig förstodd faktiskt, igår gick han fram till diskhon i köket och pekade, då var han törstig. Is är hans favorit, vi har ju ismaskin i frysn och därunder står han ofta och pekar!

• Smurfan 81

Vår BVC har öppen mottagning måndagar och torsdagar så det är bara att kika in när man vill. Jag var där för några veckor sen med Kevins utslag och då frågade hon om jag ville väga och mäta, men jag skippade det. Funderar på att gå dit nu när han blir 15 månader så man får en "mellanvikt"!

• Smurfan 81

Kevin har massa torra fläcker lite överallt på kroppen! Nu har han inte ätit citrus på 1,5 vecka om jag kan inte se nån skillad (annat än att de minskat lite men jag har smörjt med både kortisonsalva och mjukgörande). Jag tror faktiskt inte han är allergisk mot citrus för då tycker jag att jag borde sett ett bättre resultat.

• Smurfan 81

Just det! Kevin säger "Hej då" också, så då blir det 8!
    Fast man måste ju veta vad han säger för att höra det, det är ju inte klockrena ord direkt. Jag tror också det där jämnar ut sig, alla kan inte lära sig samma saker samtidigt. Inte för att Kevin var särskilt tidig på att gå, men när han väl fick in snitsen gick det undan!

• Smurfan 81

Jag både gick och pratade vid 9-10 månaders ålder! När jag var strax över året pratade jag tydligen 2 ordiga meningar. Däremot hade jag ju inga tänder förren jag var över ett år. Kevin brås väl på pappa då antar jag!

• Smurfan 81
    malincha skrev 2007-11-17 20:07:48 följande:
    Sabina; jo vi räknade ihop till 8 ord och han stylade inför bvc-sköterskan genom att säga de flesta där inför henne också! Usch fy...kände mig som värsta skryttanten med mitt förra inlägg.
    Klart du ska skryta! Om man har en så duktig kille, eller hur!
  • Smurfan 81

Anke
    Ååhh, vilket fint julkort!!! Vi har inte heller nån tomtedräkt så vi får väl se hur det blir med julkort iår.

Pesco
    Ojojoj vilken duktig kille! Kevin har sin Tigger som han inte kan sova utan och som ger tröst, men han behandlar inte Tigger som en person på det sättet.

• Smurfan 81
    Pesco skrev 2007-11-18 20:47:43 följande:
    Tigger, är det nalle puhs kompis?Robin satte sig på pottan med kläderna på flera ggr ikväll. Tack vare Björnen och "Max potta". Han torkade Björnen i rumpan. Tidigare har han bara stått i den eller satt den på huvudet.
    Japp, det är det! Han "snodde" en Tigger av min farmor när han var 6 månader, den är helt söndergosad nu så vi har fått köpa två till likadana som vi nu håller på och gosar in. Tanken är att han ska kunna ha en på dagis t.ex. sen kommer den första behöva bytas ut snart då tänkte jag det var bättre att ha några som var lite ingosade istället för att få en helt ny!
  • Smurfan 81

Nanis
    Hmmm, kan inte du komma hit och lära min man att de faktiskt tycker det är roligt att leka med spis i den här åldern? Jag har försökt säga till Christoffer att jag vll ha en Micki spis i köket till Kevin men han bara mumlar nåt om att han kanske får det när han bli lite äldre... och sen byter han samtalsämne!

• Smurfan 81

Då tänker jag skriva upp Micki-spis på Kevins önskelista så får vi se vad pappa säger om han får en!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006