Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Twixie
    Jo, det var väl ungefär var de sa på BVC. De tyckte att jag skulle smörja med Mildison (riktigt) morgon och kväll och sen gärna en fet kräm ett par gånger mitt på dan. Aldrig kräm först och Mildison sen! Vi har kört Miniderm, men då ska jag prova den andra när tuben tar slut. Idag tycker jag fläckarna minskat något, de är inte lika röda längre i alla fall så jag hoppas det går åt rätt håll!

• Smurfan 81

Vilken välling dricker era barn? Jag har kört Nestles fullkornsvälling, men sista veckan har Kevin ratat flaskan innan han tagit den. Vill helst inte köpa den med päronsmak, tycker inte riktigt det är rätt att ge välling med fruktsmak... men då vet jag inte vilken jag ska ge!

• Smurfan 81

Twixie
    Har han nåt gosedjur eller nåt där han finner tröst? Kevin började gå runt med nappen på dagarna och det gillar inte jag! Försöker dra ut den så fort jag ser det, det är bara det att han springer och gömmer nappar så helt plötsligt kan han komma med en napp som varit borta jättelänge! Han har sin Tigger som han sover med, men även nappen. Försöker verkligen minska ner nappbehovet till bara när han ska sova. Själv sög jag på tummen tills jag var 7-8 år så jag vet hur svårt det är att sluta när man bli äldre, och tummen kan man ju inte direkt lämna bort... Däremot kan jag väl tycka att det är lite väl tidigt än så länge att börja avvänja honom vid napp, men kanske efter 2-2,5 när man kan prata med dem på ett annat sätt kommer vi ge oss på den kampen!

• Smurfan 81

Kevin började suga på fingrarna när han var liten, och så lyckades vi ju inte hitta nån napp som han ville ta. Men jag ville hellre att han hade napp än fingrar/tumme eftersom jag vet själv hur svårt det är att sluta...

Jag skulle vilja att Kevin åt ordentligt med middag istället så han slapp dricka välling 1-1,5 timme efter middagen, men det är väl önsketänkande än så länge. På morgonen dricker han välling som frukost, det är ju skönt när man är så morgontrött som jag är! Bara att sticka ner flaskan i sängen och sen är han nöjd till lunchen kl. 11! (sover ju oftast till 8 ungefär).

Twixie
    Duktigt att ge bort nappen frivilligt! Det gör inte Kevin... Han vaknar sällan på nätterna, och gör han det så somnar han (oftast) omav sig själv. Vet faktiskt inte om han letar upp nappen eller inte eftersom jag så sällan går in till honom. På dagarna skulle det inte gå att få honom och sova utan napp, det skulle vara i vagnen som du säger efter en anstängande dag!

• Smurfan 81

Elisabethjz
    Men jösses, stackars Benjamin! Kan han inte få vara frisk ett tag nu? Skönt att ni slipper antibiotika i alla fall.

Mollan
    Låter helt underbart!

Ang tandborstning... Vi är ganska duktiga och borstar varje kväll efter vällingen. Kevin sover ju hela nätter så det blir aldrig nån välling mitt i natten. Däremot är vi vääääldigt dåliga på att borsta på morgonen! Han dricker sin välling i sängen och sen ätar ju itne jag nån frukost utan nästan måltid blir vid lunch (klockan 11, frukost för mig...) och då tänker man ju inte på att borsta tänderna. Ska väl erkänna att jag är ganska dålig på att bortsa mina egna tände rpå morgonen också sen jag blev mammaledig, förstår inte varför egentligen! Jag har ju inte ätit fruksto sen jag gick i 8:an i princip, men jag har alltid borstat tänderna på morgonen ändå så jag har ingen bra förklaring till varför det blivit så här...

• Smurfan 81

Här kläms det oftast fram en tår. Igår fick han inte dra i gardinen (stackars barn) och då var det bara att slänga sig på golvet och grina. Imorse fick han inte leka med toaborsten (hemska mamma) men då nöjde vi oss med att bara skrika lite för sen skulle vi duscha och då blev allt bra igen! Fast sen ska ju mamma torka en när man har duschat så jag hamnar väl på noll igen...

Kevin hade en kompis här imorse och lekte så det blev lite sen eftermiddagslur, la honom 20 i 1. 10 i 2 hör jag ett liltet knyst och tänker tyst för mig själv *faan*... Men sen sa han inget mer så jag gick inte in. Ungen sov till halv 4!!! Då hann jag vila lite på soffan också såååååå skönt!!!

Appropå vila... NU måste ju Marfa vara inne på BB i alla fall! Nån som hört något från henne?

• Smurfan 81
    mollan nu skrev 2007-11-13 16:32:03 följande:
    marfa var inloggad för 35 min sen ser man i loggen
    Asch då...
  • Smurfan 81

Kevin har sista veckorna börjat dra i min urringning, vet inte riktigt vad han vill säga med det! Magen är däremot jätterolig, speciellt navlen för den sticker ut lite och ser ut som en knapp så den brukar han trycka på. Sen pekar han på magen och säger "Bebbe" eller kan jag inbilla mig det kanske? Vi försöker i alla fall hela tiden säga att det är en bebis i magen och pratar ofta om "lillasyster". Jo, sen pussar han magen också! Väldigt gulligt!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006