Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Går Alma helt själv nu?
Går Alma helt själv nu?
Vad härligt. Måste vara en befrielse för dem när de kan röra sig själva.
Milimina-3 veckor!! Skulle bli galen. Är glad att jag har en tid 41+5 på bb. Visserligen vet jag inte vad som händer efter att jag varit där. Kankse får vänta ännu längre. Men slapp ju vänta tills 41+6 och sen få en tid
Nä då jag sitter här ännu. Säger bara sega bebis!!!!
Ska ju in i morgon på koll. Var det någon mer här som fick sättas igång? Har massor med frågor hur det kommer att gå till och hur länge jag kommer få vistas på sjukan. Naturligtvis ingen som vet, men enligt pappren kan det ta upp till 3 dygn innan det kommer igång. Har nyss skrivit av mig allt till Svirroo på msn, men känner mig jättenere över att det har blivit så här. Var ju inte alls så det ar tänkt i mitt huvud.
Grattis Skrutt vad roligt.
Kristin är väldigt mammaig till och från. Ikväll stod hon i sin säng och ropade mamma, mamma ,mamma och vägrade somna tills jag satt på stolen jämter hennes säng. Fick även för sig att bara jag kunde mata hene till middagen, inte pappa.
Och henne ska jag åka ifrån och vara borta några dagar på BB. Mammahjärtat gör ont!!
Nu ni nu åker vi till BB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har skitont, varför har jag längtat till dennna stund ;-D
Hallo hallo tjejer!
Tack för alla gratulationer. Det värmer.
Ser att jag lyckas få fram gamla härliga minnen också
Vi kom hem igår och allt har gått så bra.
Jag började känna värkar vid 22 tiden på tisdagskvällen. Sa till Jonas att även om jag sagt det nu 1000 gånger, men jag tror att det kan vara på gång. Jag gick upp och lyckades somna från 23-01 ungefär. Så vid 1,30 började jag få ordentligt med värkar. Ropade på Jonas vid 2 att han skulle komma upp. Smartingen hade inte gått och lagt sig ännu. Han hinner inte mer än att lägga sig i sängen, så får jag värkar ungefär var 3:e minut. Så då flyger han upp ur sängen och börjar greja som bara den. Ringer till mamma, så hon kan komma över till oss. Springer ner och startar bilen och säger åt mig att klä på mig. Ta det lung säger jag, men han säger att nu är det ju verkligen dags. Så klockan 3,15 kommer vi till BB. Gör CTG och sen undersökning. Då är jag öppen 5-6 cm. Så denna gång försöker jag vara så mycket uppe som möjligt och går omkriing lite. Vid nästa undersökining är jag öppen runt 8 cm. Vid nästa undersökning tar de håll på hinnorna och vattenet går. Och då börjar det verkligen trycka på. Vid 7 byter de personal, så den nya bm gör undersökning, sen kommer han kl 07,24. Lite tokigt att behöva byta personal precis innna han ska komma ut, men det var jättebra personal.
Tyckte att det gjorde rejält ont den här gången. Men Jonas sa att jag lät mera desperat förra gången. Visste väl denna gång att det går att få fram barnet, men att det gör så ont.
Jonas åkte hem och sov och var lite med Kristin. Sen var han uppe en sväng på kvällen. Så kändes allt bra igår morse så vi åkte hem och var hemma till lunch. Men då var jag riktigt trött, så jag vilade en sväng. Sen kom stolta mormor, morfar och moster och kusinerna.
Inatt har han sovit helt ok, så jag har fått sovit mellan amningar. Så idag är jag pigg igen.
Allt med amningen funkar bra vilket är jätteskönt. Så nu har man Dolly Parton tuttar igen
Kristin har verkligen tagit allt jättebra. Hon var med Jonas upp till BB bär vi skulle hem. Såg lite förvirrad ut av att vara på sjukan, men blev glad när hon fick syn på mig. Sen fick hon se bebisen och sa Be. Så nu går hon och säger Be och klappar honom snällt på huvudet. Han fick bada igårkväll och efter det fick Kristin bada med pappa. Tror att det är bra att göra saker med henne och pyssla lite extra med henne.
Han ska heta Ulf Viktor, men vi är inte överens om vilket som ska vara tilltalsnamn. Så än så länge är det bebisen. Ska ta tag i det där när jag samlat mina krafter
Ha det bra. Nu ska vi fixa lunch.
Hej på er!
Grattis Smuggel till jobbet. Hoppas nu att ni kryar på er.
Milimina jättebra skrivet, grattis.
Allt är bra med oss. Vi har byggt upp att det ska bli jättejobbigt, men än så länge har vi överlevt Är ju jätteskönt att Jonas fortfarande är hemma så vi kan hjälpas åt. Blir ju tuffare när han börjar jobba och speciellt när han ska ut och resa. Men jag får hjälp av familjen här och sen kommer Jonas föräldrar hit nästa vecka när Jonas ska till Moskva i 2 dagar. Sen får man se till att göra saker lite lättare frö en, tex har vi köpt ett till skötbord här nere så jag slipper gå upp varje gång. Lite svårt att få upp två barn för trappan.
Däremot hinner jag inte gå in hit så ofta. Eller jag väljer att försöka sova när jag kan
Får se hur det går ikväll. Det är en viss liten herre som bara vill tutta här.
Jag har lagt upp bilder på lilla guldklimpen på Facebook.
hihi jag frestar på så gott jag kan
Tycker att det är jättesvårt att säga om barnen är lika någon av oss. Men många säger att båda liknar Jonas.
Det är så roligt att de ser att det är bebisar. Kristin är mäkta stolt över sin lilla bror.
Nää namn fortfarande inte helt lätt. Jonas fortsätter att kalla honom Ulf. Får kanske bli en Uffe. Men själv tycker jag ju att Viktor är finare. Ska försöka se vad jag kan göra åt saken
Just det, la in lite nya bilder på Kristin också. Blir att man börjar ta mycket bilder på henne igen. Så missa inte det albumet om ni vill se något fint Snacka om mammaskryt!!