Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Hallo hallo.
Hoppas att allt är bra med er.
Jag sitter fortfarande här och väntar på min lilla bebis som inte vill komma ut. Tycker att jag känner lite mer som om det vore dags, men sen händer det inget.
Vet inte riktigt hur jag ska kunna förbereda mig på att jag verkligen kommer vara på förlossningen snart, för förr eller senare blir det ju. Jag lever verkligen i förnekelse över det hela. Eller snarare att jag bara inte kan fatta det.
Kristin sover vissa dagar 2 gånger och vissa 1 gång. Problemet om hon ska sova 2 gånger är att hon kan vara i sin säng och pyssla i 1-1,5 timme utan problem men somnar inte. Sen sover hon 1 timme på em och då blir det totalt för lite sömn. Sover hon efter lunch blir det oftast 2 timmar, men innan hon somnar är hon så trött och det är ju precis över lunchen. Känns som om hon är i en fas lite mitt emellan. Vad som är skönt nu är att vi kan ställa henne ute på altanen. Hon sover verkligen jättebra ute.
Flera barn som bubblar på. Det är så härligt att det verkligen försöker komunicera nu och få fram saker. Fast det är mycket man inte har en susning om vad de pratar om.