Inlägg från: Smuggel |Visa alla inlägg
  • Smuggel

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Angel - Åh nej det får vi verkligen hoppas på att han inte gör, men på bara 4 dagar så hinner han nog inte detGlad.

• Smuggel

Angel - När ni har rest med er Maclaren har ni då haft en väska till den eller har ni bara plastat in den? Vi tänkte köpa väskan men vet egentligen inte hur mycket man verkligen behöver den.

• Smuggel

Anke - Ja jobbet ja, jo det går väl bra men jag har ju bara lyckats jobba en hel vecka, andra veckan var jag tvungen att VABa varannan dag och denna veckan har jag ju varit sjuk själv. Det känns ju inte så jättekul men jag hoppas inte att det har påverkat deras tankar om mig, man vill ju gärna hinna visa lite vad man går för innan man måste vara borta men men jag får väl ta igen det när jag kommer tillbaka efter semesternFlört

• Smuggel

Svirro - Tack och välkommen hem! Låter ju helt underbart med en månad i solen. Själva åker vi till Uruguay på onsdag och är borta 3 veckor, det är ju sommar där nu så det skall bli helt underbart och spännande.

Vi skall ju till Punta del Este så det var lite kul att läsa detta:
    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=388875

Angel -  Det står lite där som kanske kan vara intressant för din syster.

• Smuggel

Anke - Ja lite chocklad fixar det mesta:)

Svirro - Vi flyger ju via Miami så resan tar väl lite längre än den hade behövt men vi har ju ett dygn av shopping:) i Miami innan vi reser vidare. Resan mellan Miami och Uruguay tar runt 8 timmar (nattflyg) via Buenos Aires (stavning?). Har vi tillgång till bra internet där nere kan jag försöka lägga upp lite bilder och så under resans gång.

Nu är det packning som gäller, vår granne hämtar oss kl 05.30 och sedan går planet kl 09.10 imorgon.

Om vi inte hörs innan får ni alla ha en underbar jul och ett riktigt gott nytt år!!!

• Smuggel

Usch va trakigt med alla era sjuka sma, hoppas dom blir battre snart.

Nu ar vi i Uruguay och idag ar det brollop. Resan gick jattebra, till Miami fick vi ett extra sate sa Milton hade egen stol, det var ju verkligen skont for han tyckte allt var sa spannande att han bara sov de 2 sista timmarna pa en 9 timmars flight. Nar vi skulle aka till Uruguay fran Miami skulle planet ga kl 20 men nar vi kom till flygplatsen 17.30 hade flighten andrats till kl 18 (vi hade ringt och kollat ett par dagar innan men dom hade glomt att namna denna lilla detalj for oss:) sa vi blev ombokade till dagen efter och fick darfor en extra dag i Miami. Jaja inget vi klagade pa iallafall. Nu skall jag borja gora mig iordning, hoppas ni alla far en skon jul och att alla haller sig friska.

kram A

• Smuggel

Har har vi en till som sover lange pa morgonen, saaaa skont. Nu nar vi ar har i Uruguay har det ju blivit en del sena kvallar bade for oss och for Milton, dom ater vanligtvis inte middag har forran runt 22-tiden!!! Men sedan sover vi alla till runt 10.

Det har varit lite sadar med vadret, regnigt och kyligt (15 grader kanske) ganska typisk for svensk sommar men nu har den riktiga sommaren kommit och det ar ca 30 grader i solen, sa igar lag vi vid poolen pa formiddagen och sedan akte vi till stranden pa eftermiddagen. Milton alskar verkligen att busa omkring pa stranden men han ar inte lika fortjust i vattnet, tror att det ar for att det ar lite kyligt nar man forst kliver i.

Nu skall vi gora oss iordning for en tripp till stranden igen.

Far onska er alla ett riktigt gott slut pa 2007 och ma 2008 bli annu battre!!!

Gott Nytt Ar!!!!

• Smuggel

Jag vill också följa med ut:)
    Låter kul! Som det ser ut nu kan jag vilken av dagarna som helst.

2 feb
    Twixie
    Angel
    Anke(med reservation)
    Svirroo
    Pesco
    Smuggel

16 feb
    Twixie
    Angel
    Anke
    Svirroo
    Pesco
    nyth
    Smuggel

1 mars
    Twixie
    Anke
    Pesco
    nyth
    Smuggel

8 mars
    Twixie
    Anke
    Pesco
    Smuggel

• Smuggel

Milimina - Grattis till jobbet!! Det låter lite som när jag fick mitt jobb som förvisso är med Poolia men dom ringde mig på måndagen , var på intervju på tisdagen och började jobba måndagen efter.

Smurfan - Så länge han är pigg och inte har feber är det nog ingen fara att gå till dagis. Jag tycker att alla ungar har mer eller mindre hostat och snorat sedan Milton började dagis i september.

Mollan - Pimp my vagn är ju alltid lite roligt:)

Pesco - Vi har en Husqvarna kombimaskin och jag tycker den fungerar super, självklart tar det ju längre tid för tvätten att torka än i en vanlig torktumlare och man kan inte ha lika mycket i den men tvättfunktionen funkar som på vilken annan maskin som helst. Sedan kan jag tillägga att vår elräkning bara ökade marginellt efter vi köpte maskinen trots att den fick gå längre när vi torkade i den. Den har snabbprogram som tar 1h (40 & 60 gr). Nu sedan vi flyttat till hus och vi tog med oss maskinen har vi lyxen att ha två tvättmaskiner och den som redan stod här är en vanlig från E-lux och den har också snabbprogram som tar 1h för både 40, och 60 grader.

Twixie - På facebook kan man kika på andras profiler så länge dom inte begränsat åtkomsten till enbart "friends" men även om dom gjort det kan man kika på deras "friends"

• Smuggel

Anke - Svårt att säga om hon smittar eller inte men jag tror att om man skulle hålla barnen hemma när dom är lite snoriga skulle dom få vara mer hemma än på dagis. Miltons näsa har nog runnit nästan oavbrutet sedan han började på dagis med undantag för tiden vi var i Uruguay (värmen), men han har ju inte varit i närheten av att vara sjuk för det.

• Smuggel

Anke - Ja magsjuka är något helt annat det smittar ju som skam, då får man vara extra noga med att vara hemma och vara noga med handhygien och att stänga locket på toan när man spolar (vilket man bör göra annars också).

Ja det är en nackdel med kombimaskin men den är super om man vill spara plats eller inte har plats för två maskiner, det var ju därför vi köpte den när vi bodde i lägenheten.

• Smuggel

Vi tänkte åka och kika på Mora träsk idag kl 18 i Sollentuna vore kul om några andra ville följa med!!!
    Blev lite inspirerad av Angels Carl:)

• Smuggel

Angel - Haha så ung och redan autograf jägare, inte illa jobbat:)

Nu har vi ju aldrig spelat MT för Milton men han älskar allt som har med musik och rytmik att göra så han kommer nog gilla det.
    Varje tisdag på dagis så kör dom gymnastik med musik och rörelser och nu i tisdags hade Milton varit den enda av 14 ungar som hade hängt med hela tiden och gjort alla rörelser, hihi och detta trots att han är nästan yngst (stolt mamma:))

• Smuggel

Mollan - Nej va tråkigt, det är ju alltid jobbigt när det blir dålig stämning på jobbet oavsätt vad orsaken är. Va tråkigt för Tobbe! Är dessa ändringar skrivna i sten eller kan man påverka beslutet något? För om ändringen innebär en degradering eller liknande borde dom väl inte kunna genomföra det.

Ingen som skall med på Mora Träsk idag?

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006