Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Angående dagis måste jag säga att jag tycker det är underbart (om man nu får säga så). Innan han började på dagis precis i slutet av sommaren så kunde jag inte ta ett steg utan att han ville komma upp eller sitta på mig, det var mycket gnäll och mycket klängande. Det tog ett tag innan det blev bättre men nu är han mycket bättre och han knatar runt här hemma och fifilurar lite här och där, igår satt jag och Mattias i en timme kanske och planerade garderober för nya huset. Milton var hur duktig som helst han gick runt och lekte, var inne i sitt rum lite kom till oss en stund och satt under bordet och fnissade, bet mig i tårna, satt i Mattias knä en liten stund och sedan iväg igen. Så fick han lite banan men det ville han inte ha men efter en liten stund blev det tyst i hans rum så då gick vi in och kikade och då hade han krypit upp på sin mysmadrass och satt där och drack vatten och åt banan!!
Summan av det långa utlägget är att jag tror det är bra för dom små att få lite omväxling för det gör att hemmet då blir lite roligare, lite mysigare. Framförallt har jag märkt på Milton att han har blivit mer självständig. Självklart är han ju fortfarande klängig och vill komma upp men inte alls i samma utsträckning. Sedan kan det ju absolut ha med åldern att göra också men för Milton åtminstone så är dagis något väldigt positivt.