• Twixie

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Pesco - Roligt att höra om er resa! Stackarr Robin och armen! Händet det på NZ? Tack för infon om ev. brutna armar!

Nanis - Man känner sig som en hemsk mamma när man gör såna saker men det är ju verkligen inte på något sätt med flit och att klippa är en konst.

Melvin ramlade igår på dagis och fick ett jack i pannan och stort blåmärke. Han hade tydligen suttit på en liten stol som vält och trillat rakt på en docksäng... Allt sådant ser ju ofta värre ut än vad det är (det var inte så djupt jack såg jag när han dushat på kvällen och det var rena och fina sårkanter). M verkade inte bry sig om det på kvällen... Det är väl bara början på alla märken M kommer att få, är förvånad över att han inte slagit sig mera när han trillat ned från stolar och allt möjligt här hemma.

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

Marfa - Tack för de lugnande beskeden. Behövdes. Skönt att höra att K hellre vill vara nära istället för att hitta på bus, får en ju att hoppas iaf . Mamma har tack o lov sagt att hon kommer vara lite stand by på eftermiddagarna första tiden (när hon kan) just för att hon tror att M kan komma hitta på lite bus när jag sitter fast i amning. Men å andra sidan så ammar jag bara som jag gorde med M (alltså amma först - ersättning sedan) så kan man ju kanske bara ge ersättning de stunder M är på galet humör. Lättare att springa iväg med bebis vid flaska... Har (tyvärr) byggt upp lite skräckscenarion i huvudet så det är skönt att höra motsatsen!

Angel - Låter som ett toppendagis! Är också dåligt på att klä på mig själv rätt kläder när man ska ut (och vara ute). M är oftast bra klädd medan man inte riktigt tänker på sig själv längre när man ska stressa iväg .

Milimina - Usch, blir alldelles nojjig när M slår i huvudet också... speciellt när han inte blir så ledsen som han "borde" eller brukar.Men om Junior ligger och berättar gonattsaga så är det förhoppningsvis inte något...

• Twixie

Sabina - Här pratas det inte heller! Eller jo, det kommer ljud ur hans mun men inget begriplig. Hittils har vi lyckas samla ihop:
    "Ba" (Banan)
    "Ka" (Katt OCH Kallt... Ibland lite svårtydligt vad som menas just då )
    "Va" (Varmt... sägs om allt som är varmare än 10 grader verkar det som...)
    "Bappa" (Mamma/Pappa, den som inte är i rummet).
    "ack ack" (Tack tack) Har börjat komma på sista tiden samtidigt som han bugar lite lätt... Undrar vem bugningen kommer från för så gör vi aldrig iaf

Klossar är heller inget roligt att bygga med, bara rasera Hoppas vi får komma till någon av de bra sköterskorna på BVC. Det finns några där som är protokolltanter och följer barnen inte protokollet så får man bakläxa och komma tillbaka vid senare tillfälle... Spelar ingen roll att de kan andra saker som inte kontrolleras just då utan kanske senare...

• Twixie

Marfa - Hoppas ni alla kryar på er snart!

Anke - Det där med hytta med fingret gör M också. Vet inte var han fått det från heller då - vad jag vet - ingen av oss gör så när vi säger nej. Men han har oftast lite svårt för vem han ska säga nej till. Är det pappa som gör något han inte vill/tycker om så är det oftast till mig han vänder sig och hytter med fingret och säger "Nä nä nä". Tyvärr, är det svårt att hålla sig för skratt för han ser så allvarlig ut samtidigt.
    Annars är "Nä" ett populärt ord att uttrycka. Nicka jakande är svårare och tar längre tid - det går fortare att skaka på huvudet . Ibland kommer han dock på sig själv när han svarar "Nä" lite för snabbt som när man frågar om han vill ha godis, då tar han sedan oss i handen och springer in i köket och pekar febrilt på där "godiset" står (Godis = Russin, mini fras, Multi Grain etc).

• Twixie

Lite förslag på datum för utekväll/öl:

2 feb
    Twixie

16 feb
    Twixie

1 mars
    Twixie

8 mars
    Twixie

• Twixie
    Pesco skrev 2008-01-17 18:42:44 följande:
    Hur gick era inskolningar?Lite jobbigt att vänta med inskolningen till mars, hade gärna börjat lite tidigare, eftersom vi ändå måste va hemma med Robin ett tag till. Rätt slut på pengar, om man säger så.
    Idag är iofs sista dagen på riktigta inskolningen (men vi kommer köra kortdagar mån+tis nästa vecka också då han idag bara stannar till lunch). Hittills har det gått jättebra, det har mer varit protester över att behöva gå hem Får se iofs hur det blir sedan när han kommer gå "hela dagar", om det fortfarande är lika roligt... Men det känns jättebra än så länge och det är skönt!
    Fröknarna hade tydligen kommentarat att M är en sådan som gärna vill bestämma över andra och vad andra ska göra (helst fröknarna). Han tar dem ofta i handen och "tvingar" dem att t.ex. lägga sig och sova eller annat på ställe han bestämt... Förstååår inte aaaaalls vad de pratar om  . Läste hans horoskop igår och insåg att han är ett riktigt lejon (det stjärntecknet han "egentligen" skulle fötts i) och inte alls jungfru som han är egentligen. Jungfrur skulle enl. schemat vara blyga, försiktiga och helst dra sig undan uppmärksamhet, gilla renlighet (inte gilla att kladda med mat och avsky att bli kladdiga) och älska att hålla rent och ordning... Haha säger jag bara
  • Twixie

Angel - Aldrig fel med extra ledighet... man kommer ju ändå få jobba så mycket i sitt liv så hoppas han kan passa på att njuuta den här extra månaden

• Twixie

Angel - Så det är börja bolma igen jag ska göra efter denna graviditet och innan bröllopet (Bolma och amma så kommer jag i klänningen i ett nafs ). Allt har du redan hört säkert men men.-.. Hemmarostade chilinötter, wasabinötter (sådan man köper) - de kan man inte äta för många av innan magen sätter stopp Men stillar suget iaf! Osaltade nötter av alla de slag, vindruvor, limeklyftor (stillar faktiskt lite, eller snarare bryter av suget). Mörk choklad. Annars är jag mycket för hårda halstabletter eller liknande - starka! För då har man något i munnen att suga på men man kan inte äta för många på raken.

• Twixie

Grattis till alla bröllopsdagar

Pesco - Om du tror att han klarar korta inskolningen så satsa på den. Vi hade drygt två veckor inskolning och det har nästan behövts - inte för att M varit emot dagiset utan för att få honom att bestämma sig för att det duger och fröknarna duger. Hade vi haft kortare så tror jag nog vi hade fått bakslag. Samtidigt har jag ingen aning för vi hade inget alternativ Var det inte du Elisabeth som skolade in B på en/två dagar?

Suck, första målitden på dagis och M är prickig på kinderna och ned på halsen och magen (allergiutbrott) när A hämtar honom. De hade serverat lasagne som de sade skulle vara äggfri men jag antar att de kanske bara tänkte på att det inte var nedknäckt något ägg - men antagligen har lasagneplattorna innehållit ägg. Nu i början får de mat från skolan, sedan kommer de laga maten själva och då förhoppningsvis har de mer koll...

• Twixie

Smurfan - Man ska inte säga för mycket ibland Spännande!!! Håll oss uppdaterade!

Ancy - Åh, vad mysigt med helgen och nu också resan. Tror A får ge kurs...

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006