Anke skrev 2007-11-22 08:18:36 följande:
Medeltidslera på burk Förresten, är det flera som samlar på semper - streckkoder?Nu har dom ett erbjudande, så om man går in på deras hemsida och svarar på några frågor (tror det var tre) så ska du skriva ut kvittot på att du svarat på frågorna, och när man skickar in streckkoderna ska den vara med och du får DUBBLA värdet
Vet inte om jag vågar samla på fler streckkoder... A är lite galen på det
Men å andra sidan behöver man ju då bara samla hälften så mycket
(Argument att använda på A).
Det ser ut som vi också äntligen gått plats, fast hos dagmamma istället för dagis. Det är också helt fel håll mot hur vi bor och arbetar men det är en plats
. Det jag läste på nätet om dagmamman verkar hon bra, har sex barn i gruppen och samarbetar mycket med de andra dagmammorna runt omkring (träffas minst två gångeri veckan). Hoppas bara att hon är djurfri så att vi iaf har en plats. Bättre med dagmamma än där de först tyckte vi kunde ringa och ansöka om plats... Vi har inte lika höga krav nu på dagmamma/dagis eftersom vi ändå kommer bli tvungna att byta i höst. Det dagiset vi då byter till (vet ju inte vilket än
kommer vi ställa högre krav på att det är rätt. Misstrivs Melvin helt hos dagmamman så kommer vi ju försöka byta men det skulle vi ju ändå gjort om det varit vad vi trodde ett bra dagis.
Jag har lite mammaångest över att Melvin ska börja på dagis/dagmamma. Just för att de blir ju så stora då! Det är ju ingen återvändo
. Från dagis är det inte långt till sexårs och sen skola... Kommer ju aldrig få den här tiden igen på samma sätt. Fast jag är innerligt glad över att M ska börja på dagis, det är mycket svårare att aktivera honom och jag märker på honom hur uttråkad han är av oss nu. Behöver verkligen komma ut och träffa andra barn och andra vuxna! Det är väl mest en mammaoro över att man inte har full koll på samma sätt längre, han är ju för liten också för att säga om han inte trivs eller så. Man vill ju det bästa för dem
. *Gravidhormoner i omlopp*