Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Jag är hemma! Har ine hänt nåt mer spännande här. Låg med sammandragningar i princip hela natten och kunde inte sova, men annat än det är det lugnt. Vi ska ta en promenad i centrum om en stund, får se om nåt händer å. Det var ju när jag gick igår som de där kraftiga värkarna kom. Nu är i alla fall väskan packad och klar så för mig får hon gärna kika ut! Räcka ut tungan

• Smurfan 81

Lite läskigt... Kollade precis min mobil och det var 21:50 igårkväll som jag ringde en kompis när värkarna kom i affären. Nu ikväll när jag sitter vid datorn kommer exakt samma värkar men de håller inte i sig lika länge, antagligen för att jag sitter och inte står. Men vilken tid? Jo, 21:52! Ska jag få värkar en gång per dygn nu eller???

• Smurfan 81
    sabina82 skrev 2008-01-22 10:57:31 följande:
    smurfan: vart är du ?? är du och snusar bebis ???!
    Näää, men jag önskar! Pratade med BBS efter värkarna i söndags och de sa att det var jättevanligt med förvärkar när man är omföderska. Det positiva är att de ofta gör lite nytta så att latensfasen blir kortare när det väl sätter igånge. Igår kom inga värkar, då blev jag nästan lite besviken! Men ikväll är det ju full måne så vi kan hålla tummarna! Fast jag tror fortfarande det kommer dröja ungefär en vecka till, så vi får väl se.
  • Smurfan 81
    Twixie skrev 2008-01-22 12:11:50 följande:
    Smurfan - Håller tummarna här med spännande med en ny bebis igen snart i tråden . När är BF?
    7 februari... så det är egentligen ett tag kvar... Men jag tycker att om en del av slemproppen nu gick i onsdags (snart en vecka sen) och med de där hemska förvärkarna i helgen så BORDE det starta tidigare än så!
  • Smurfan 81

Svirroo
    Haha, känne rigen det där! Jag klippte Kevin för andra gången i förra veckan, den här gången blev det mycket bättre än första men det är fortfarande lite snett ich vint lite var stans men jag tycker inte det gör något. Luggen blev också för kort den här gången, men det växer ju snabbt!

Angel
    Åhh, det låter helt underbart! Jag skulle iofs bli glad och nöjd nu bara jag fick ett glas vin på kvällen...

Imorse när jag lämnade Kevin på dagis tittade han bara på mig, sen återgick han till sin bok! Han är vekrligen ett dagisbarn. Igår när jag hämtade honom sa fröken "Man önskar att alla barn var lika lätta in skola in!" Då känner man sig lite stolt!

• Smurfan 81

mollan
    Jo, jag sa det att det kommer väl ett bakslag om 2 veckor bara för att han verkar trivas så bra nu! Vi får väl se. Den officiella inskloningen slutade igår, emn jag har lämnat honom sen i fredags utan problem. Igår blev han lit ledsen när vi stängde dörren om fröken! Men han har alltid tyckt att det är jobbigt när folk går, oavsett vem det är.

• Smurfan 81
    sabina82 skrev 2008-01-23 18:00:49 följande:
    milimina: stort grattis till jobbet ! ni som är duktiga på att göra tårta, jag ska göra egen tårta, typ en prinsess tårta. nåt förslag på god fyllning?och vart kan man köpa fina tårtdekorationer och marsipanlock i butik i sthlm ??
    Marsipanlock brukar finnas i vanliga mataffärer.
    Ang fyllning så beror det ju på vad man gillar! Det finns en medlem här på FL som heter JFL, om su söker upp henne och går in i hennes blogg så finns det recept på massa goda fyllningar!
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006