• challis77

Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?

Jag kommer nog inte behöva donerade ägg, men låt säga att jag ändå bestämmer mig för att försöka en gång med ett donerat ägg. Jag skulle gärna tänka mig att ägget kom från en färgad kvinna, men kan man få det? Finns den möjligheten om man skulle fråga/be om det eller får man inte veta? Kan ju i så fall bli en väldig chock för någon som tex inte tänkt beräta för omgivningen att ägget är donerat Eller hur funkar det? Självfallet skulle jag kunna tänka mig ägg från en "vit" kvinna också. Om någon undrar är jag blond och väldigt vit själv

• challis77

Hej!
    Jag är bara nyfiken... vilka frågor skall man kryssa i egentligen när man bestämmer sin ÄD? Ögonfärg och hårfärg har jag förstått, och att man får ÄD av "sin egen ras" men vad är det mer? Har för mig att jag hört att det i USA är yrke och IQ också, eller är det bara en skröna jag hört?
    Nån som vet?
    Vad är det man väljer?

...och vad händer, nu när det verkar vara brist på ÄD, om man kryssat i blå ögon, men det finns bara med bruna? Måste man vara fullt frisk för att få donera ägg (jag har tex diabetes, kanske inte det bästa?) *nyfiken*

Svar på tråden Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?