Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?
Orkar inte heller läsa alla sidorna med inlägg!
Divina; jag hade kunnat betala dig 40.000:- för dina ägg och ärligt, jag hade inte brytt mig om vad du gjorde med pengarna. Du hade gärna fått festat upp dom. Har själv varit en hårsmån från att hamna på en 3 års lång väntelista på ägg. Och när man är så desperat efter ett barn så hade jag inte brytt mig vad du gjorde med dom. Bara du inte gått på droger eller gjort nåt destruktivt eftersom du själv är mamma.
Skattemässigt vet jag inte heller om det är olagligt!
Jag vet att många tycker det är omoraliskt att ta emot pengar men från min sida.. så ser jag hellre att fler tar emot pengar och gör det!! Än att inte donera! för det är så få som donerar överhuvudtaget.
Min syster har donerat, och det var enbart för att hon blev insatt i min problematik. Diskussionerna kom till att vi skulle korsdonera och hitta en till barnlas med en äggdonator. Men jag fick ytterligare ett försök och lyckades bli gravid! Eftersom tanken redan fanns hos henne så var det självklart att hon skulle genomgå det.
Hon gjorde det utan "pengar i fickan" och det har genererat till att två par har blivit föräldrar och ett par har dessutom fått ett helsyskon dsv. två barn som är helsyskon.
Hon valde att barnen ska kunna få reda på vem hon är efter dom fyllt 18 år men inte att de har arvsrätt.
Hon vet inte vilka de är bara att de har fötts.