Inlägg från: CoolaSuperMamsen |Visa alla inlägg
  • CoolaSuperMamsen

Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?

FÅR MAN VARA SURROGAT MAMMA i sverige???

nyfiken skulle ställa upp för en nära vän!'
    vad spelar det för roll om det så löänge det inte är ens egen unge man går och ruvar på=)

donera ägg skulle jag oxå göra men i dagsläget är det för dåligt betalt!!

sug och svälj trevlig helg !
  • CoolaSuperMamsen

skulle gärna låna ut min livmoder till någon som inte kan få finns ju dom som har äggen men livmodern är skadad och klarar inte av att bära ett barn.  tror jag såg på tvn att nån surrogat mamma fick 150 000 + rese kostnader och lite annat!

• CoolaSuperMamsen
    Divina skrev 2007-11-02 12:55:06 följande:
    Det var nog dessvärre i USA...
    ja det var i usa glömmde skriva det=)
  • CoolaSuperMamsen
    Pejgan skrev 2007-11-02 13:03:00 följande:
    ja alltså JAG tycker det är fel/girigt/omoraliskt att ta betalt. Då tycker jag inte att det längre är något man gör för någon annans skull utan för din egen. De som behöver äggdonation har ofta redan stora skulder i bagaget, de flesta som har möjlighet går ju redan nu via privata alternativ för att köerna i landstinget är så höga. Känslig fråga? Njae men jag kan inte relatera till den. Själv är jag ju beredd att göra det helt utan ersättning så många gånger som det behövs så självklart kan jag inte förstå varför man skulle vilja ha så höga summor som 40 000 för det. Vid en adoption har du helt andra kostnader som måste betalas, det är ju inte mamman som får de pengar som det adopterande paret betalar. (eller??)
    lite möda för besväret tycker jag man kan få=) men däremot skulle jag göra det gratis för en nära vän!

man sliter ju trotts allt på kroppen=)
  • CoolaSuperMamsen
    jennie ellie skrev 2007-11-02 15:03:32 följande:
    Jag hade gjort det för pengarna och för den barnlösa kvinnan, men inte utan god kompensation för besväret
    samma här=)

vad får männ för sperma donation???
  • CoolaSuperMamsen
    jennie ellie skrev 2007-11-02 15:12:35 följande:
    Rimligt tycker jag är 10.000 för ägg och 150.000 för surrogar graviditet, men det är jag det. Inte skulle jag gå tjock i nio månader för ingenting men jag unnar alla att få barn adopterade eller egna för det är härligt
    ja precis men då kan man ju garantera ett barn för den slanten och då kanske man kan höja priset lite på äggdonationen=)
  • CoolaSuperMamsen
    Divina skrev 2007-11-02 15:23:33 följande:
    Män får 300 kr för varje spermadonation.
    jaha ja det var kanske inte så mycket, men det är ju ganska enkel procedurSkrattande
  • CoolaSuperMamsen

Divina har dom  varit stygga mot dig???
    här har skrivits massor som jag inte orkat läst!

men vad är det för fel att ta betalt för att hjälpa någon igentligen???

det är ju trotts allt en procedur man får gå igenom för att göra detta, offra tid osv.

• CoolaSuperMamsen

min kompis hade slutat producera egna ägg och hennes syster har donerat till henna och det har lyckats bra=)

Svar på tråden Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?