Hur svårt få igenom igångsättning?
Jag fick ett mycket stort barn första gången och själv väger jag bara 60 kg normalvikt och gick inte upp så mkt under den graviditeten. Sonen vägde 4, 8 kg och jag kunde inte få ut honom. Man skulle kalla på läkare m sugklocka men det glömde de bort, istället fick jag klippas och 2 pers tryckte på min mage. Nu har jag tjatat till mej tillväxtUL på Aurora på Östra o idag är min sista träff där. Jag är fortfarande så rädd att bebis nr två blir jättestor och jag vill nu att de ska göra tillväxtUL tidigare och sätta igång mej om bebisen är runt eller över 4 kg. Min BM på Aurora är jättego´men det känns inte som att jag kommer få så mkt gehör för denna önskningen från min sida. Jag känner mej jätterädd för att det ska bli ungefär samma sak denna gången och jag kommer säkert ta EDA eftersom jag inte är så bra på att stå ut med smärta, och är bebisen stor kan det ju bli så att jag inte orkar krysta ut den.
Vad kan jag göra för att de ska lyssna på mej? Jag blir bara räddare ju mer jag tänker på det. *Ledsen*