• sandkornet

Ni som tvingats framkalla abort...

Hej!

Jag har inte haft en ofostrig graviditet? Vad är det egentligen? Men jag hade MA i v. 11. Samma sak? Det kom små blödningar så jag kollade på gyn. Grav hade inte utvecklats sedan v. 6. Jag skickades hem över helgen och då började jag blöda och hade ordentligt ont med kramper. Jag trodde då att allt hade kommit ut, men inte. Jag fick välja mellan att skrapas eller medicinsk abort. Jag valde att skrapas trots att jag egentligen tycker att det verkar bättre att kroppen får sköta det själv, men jag orkade inte ha ont mer. Jag var otroligt ledsen och kände mig lurad. Jag hade ont hela helgen, men efter skrapningen gjorde det inte speciellt ont. Jag blödde typ 10 dagar efteråt. Sedan fick jag mens regelbundet igen.

Vill du hellre bli skapad? Verkar vara olika hur de gör på olika sjukhus. Fråga! Ha någon med dig och be att få smärtstillande.
    Ställ krav. Det är de enda goda råden jag kan ge dig.
    Hoppas att det går bra (under omständigheterna)!

• sandkornet

Hej igen!

Förstår verkligen att du känner dig förvirrad i vad du ska göra. Det är inte lätt att fatta beslut när man sitter där med läkaren och är hur ledsen som helst. Du måste göra det som känns rätt för dig. Vad säger din man?
    Min man svimmade då vi fick veta att det var MA. Inte mycket till stöd.... Fast det var bara då. Han har varit jättebra annars.
    Kram!

Svar på tråden Ni som tvingats framkalla abort...