Hur ont gör det och hur jobbigt är det under själva aborten och sammandragningarna?
när jag tog pillrena, jag vill att du ska vara förberedd på FROSSA/feber, jag fick det av dom men de sa inget och jag blev livrädd, men det kändes som sammandragningar, gjorde inte så ont, blödde inte så mycket.
den blödde jag bara smått i en vecka, men efter 6 dar fick jag hemska smärtor under en kväll men de lindrades med citidon så det tycker jag att du ska ha hemma.
men jag vet många som inte alls får så ont, efter 3 veckor gjorde dom ett UL och de fann rester så de skrapade mig och efter det slutade det blöda i stort sett, efter det visade gravtesterna negativt och allt blev bra.
- Hur länge och mycket blöder man efteråt?
med cytotec, ja nu hade jag ju rester i en månad så en månad blödde jag kan man säga, men om resterna förvinner helt i samband med cytotec kanske man inte blöder så länge?
- Hur lång tid dröjer det till nästa mens ungefär?
för mig, 1 månad
nu är jag gravid igen efter 4 månader
vill inte vara negativ men var beredd på att det kommer göra ont, för det var inte jag, om jag hade vetat att det var normalt att ha så ont hade jag nog tagit det bättre.
blödningarna kan upphöra några dar för att sen återkomma, var beredd på det med, det var inte jag och jag åkte in akut flera gånger.
beklagar.kram