Inlägg från: camillarockstar |Visa alla inlägg
  • camillarockstar

amning

Har ni märkt att era permaturbarn haft svårare att få rätt tag när ni ammar (om ni ammar) Jag har tagit hjälp av amningsnapp för att han ska få bättre tag, vilket stör en del folk i min omgivning. Jag tycker dock att det är viktigast att han får i sig mat. Nån med erfarenhet av detta???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-25 08:53:15:
    Tack alla snälla gulliga för att ni svarat. Det känns skönt att höra att man inte är ensam!!!!! TACK!!!

• Svar på tråden amning
  • camillarockstar
    Seldonia skrev 2007-10-24 16:00:16 följande:
    Min dotter var inte prematur, men tillväxthämmad och sjuk så jag kanske får sticka in? Trots att jag har (enligt personalen på neo) "perfekta" bröst för amning, så fick vi inte till det. De enda gångerna det fungerade skapligt var när jag satte dit en amningsnapp. Ett superbra hjälpmedel om du frågar mig!Jag hade det jobbigt med en massa folk som tyckte och "visste" en massa, och så var jag för påverkad av allt för att orka säga åt dem att lämna oss ifred lite så att vi fick klura ut det på egen hand. (hon hade sond, så hon svalt inte även om det kom lite mjölk från mig) Nu hoppas jag att jag är tuffare nästa gång OM det blir något liknande igen.Så från mig får du bara höra stå på dig! Du vet vad som funkar för dig och din pojke! De andra får tycka vad de vill, men behöver inte säga det till dig om du inte ber dem om det.Sen ska man inte dräpa sig för att få igång amningen om det inte alls vill sig. Jag gick över till ersättning sen, och det fungerade jättebra. Min flicka är en glad och fin 11-månaders trots att hon fått lite bröstmjölk.
    Tack!! Det var skönt att höra!!! Jag får försöka vara lite tuffare å mer bestämd. Det är ändå mitt barn å jag vill ju hans bästa.
  • camillarockstar

Tack... skönt att höra att jag inte gör nåe dumt. Försöker prova nån gång när allt är lugnt å WIlle inte är SUPERhungrig då får han tag en stund men orkar liksom inte hålla det....

Kaffekopp skrev 2007-10-25 22:43:30 följande:
    Camilla - det är många prematurer som har problem att få tag runt bröstet eller att hålla kvar det i och med att de har försenad sugreflex, tycker att det är ett jättebra förslag att ha en aminigsnapp och det är väldigt vanligt också ;)
  • camillarockstar

Tack snälla!!! Behövde höra snäll ord"!!!! TACK!!!!!

Mangoglass skrev 2007-10-28 14:42:59 följande:
    Hej TS! Grattis till lille sonen. Skönt att du kan amma, eftersom du gärna vill det. Det ville jag också men, oj, vad tufft det var i början! Jag fick min flicka i v 34 och hon fick först sond i 10 dagar och under tiden kämpade vi med amningen. Hon hade svårt att få bra tag, men när jag fick tipset med amningsnapp fungerade det bättre. Sedan, efter ca tre veckor, kom ett bakslag och hon ökade inte tillräckligt i vikt - vi blev inlagda. Då fick bli lite tillägg under en period och jag, som var helt utamttad, fick vila lite också. Samtidigt kämpade vi vidare med amningen och jag pumpade i ett(kändes det som)för det började sina. Tyvärr visade det sig att det var amningsnappen som ställde till det - hon fick inte i sig tillräckligt. Men i takt med att dottern orkade mer behövdes den inte längre (ca 1 mån) så då tog jag bort amningsnappen. Däreter funkade det jättebra, mjölkproduktionen kom igång och vi slutade med tillägget. Dottern ammades i nästan ett år och är nu en stor 4-åring!Jag vet dem som använt amningsnapp under hela amningstiden och det har fungerat utmärkt för dem. För vår del var det nästan en förutsättning för att det skulle fungera över huvud taget i början.....och du, strunt i vad andra säger! Lycka till med lille gossen och kämpa på!

ta
Svar på tråden amning