Hej TS! Grattis till lille sonen. Skönt att du kan amma, eftersom du gärna vill det. Det ville jag också men, oj, vad tufft det var i början!
Jag fick min flicka i v 34 och hon fick först sond i 10 dagar och under tiden kämpade vi med amningen. Hon hade svårt att få bra tag, men när jag fick tipset med amningsnapp fungerade det bättre. Sedan, efter ca tre veckor, kom ett bakslag och hon ökade inte tillräckligt i vikt - vi blev inlagda. Då fick bli lite tillägg under en period och jag, som var helt utamttad, fick vila lite också. Samtidigt kämpade vi vidare med amningen och jag pumpade i ett(kändes det som)för det började sina.
Tyvärr visade det sig att det var amningsnappen som ställde till det - hon fick inte i sig tillräckligt. Men i takt med att dottern orkade mer behövdes den inte längre (ca 1 mån) så då tog jag bort amningsnappen. Däreter funkade det jättebra, mjölkproduktionen kom igång och vi slutade med tillägget. Dottern ammades i nästan ett år och är nu en stor 4-åring!
Jag vet dem som använt amningsnapp under hela amningstiden och det har fungerat utmärkt för dem. För vår del var det nästan en förutsättning för att det skulle fungera över huvud taget i början.....och du, strunt i vad andra säger!
Lycka till med lille gossen och kämpa på!