• vivi85

denna stress angående utveckling..

Är det bara jag som känner mig stressad över vad mitt barn inte kan?? Hela tiden har det vart ngt, var så orolig när hon ej tog sig framåt.. då äntligen började hon åla när hon var 8mån å 3v.. krypa lärde hon sig på sin 10månaders dag, går även utmed möbler.. men då börjar nu nästa steg.. att gå.. För nu börjar ju även bebisar i hennes ålder att gå.. men inte min dotter.. blir så stressad, känns som om man aldrig hinner njuta.. visst har hon tatt sitt första steg.. men krypandet är intressantas.. Går verkligen ALLA barn när de är 10mån? Känns så när man läser här på fl.. :( Är så jobbigt att ha ett barn som är sent..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-23 09:23:01:
    glömde skriva att hon blir 11månader på lördag..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 21:10:10:
    idag tog hon sina 3 första steg utan stöd.. :D

• Svar på tråden denna stress angående utveckling..
  • vivi85

Tack för alla svar.. o tydligen är det inte bara jag som känner såhär.. tack o lov.. jo, min doter har vart tidig med finmotoriken.. pincetgreppet kom tidigt.. Likaså massa småsaker.. Men nu precis innan hon blev 10mån så expolderade hon typ.. :) Från att ha varit en klump som satt på golvet å ålade o slowmotion så lärde hon sig krypa å ställa sig upp mot allt, går jättebra om hon håller i typ mitt lillfinger, tröjja eller ja vad som helst.. står hyfsat bra utan stöd.. så igentligen.. varför oroar man sig? Dottern blir storasster nu i feb, så hade ju vart skönt om hon kunde gå.. men det återstår väl att se.. Får "hoppas" nästa bebis är lite snabbare i utveckligen så man slipper denna hysteri... :) Haha, nä nu vakna dottern så nu blir det lite lunch å sen öppna förskolan.. :)

• vivi85

Jag ska försöka njuta av min dotter ist.. å tänka det viktigaste! Alla barn är olika.. och ´hon är inte sen, hon är alldelles normal.. :)

• vivi85

Måste bara skriva att dottern tog sina 3 första steg idag.. :) Tog ett steg förra fredagen, men idag tog hon verkligen de första stegen.. Ååååå.. Är SÅÅ glad!! :D Hon blir 11 månader imorgon.. :D

• vivi85

puff: Jo jag vet.. man ska inte jämföra.. men jag kan ite låta bli.. :) Men denna sista månaden har Alicia utvecklats nåt fruktansvärt.. Men att gå vid 15mån ser inte jag som sent.. inte alls.. bara det att jag vill att allt ska hända NU! :)

• vivi85

Haha.. det kan jag förstå.. :) Är jobbigt för de när de vill nåt som än inte kommit på hur man gör.. :) Å synd om våra öron.. Haha.. Kommer nog komma närsomhelst nu då.. :) *håller tummarna*

• vivi85

Känns så underbart att höra att det finns fler. :)
    Ja , min dotter har oxå alltd vart tidig med finmotoriken.. pincettgrepp å andra småsaker.. har blivit väldigt intresserad nu av at härma ord.. :) 13mån är inte sent att börja gå. det normalaste är mellan 10-14mån.. :) Men stressad som är så vill man ju att det ska hända ngt nytt varje dag.. :)

Svar på tråden denna stress angående utveckling..