• Anonym

    2 barn med två olika pappor!

    Anonym skrev 2007-10-21 06:58:21 följande:
    Ts: Tror du ska vänta med att ha sex med killarna du träffar innan du vet att ni kan hålla ihop livet ut! Bara att bo ihop eller att skaffa barn är jobbigt.. Så gör inget förhastat nästa gång så det inte blir ett tredje barn sen. Du verkar ju inte vilja ha mer barn med en tredje pappa tycker jag det låter som. Tänk om han också skulle lämna dig! Då har du 3 barn med 3 olika pappor. Inte så klokt kanske. Har du skrivit detta i en annan comunity också? Är du en ung mamma? Har svarat dig där också isf.

    Nej, ingen annan community... ja, mina tre lösningar är:


    1. Leva ensam hela livet


    2. Bli ihop med en kvinna


    3. Om/när jag vill ha fler barn köpa sperma på burk


    Vill verkligen inte ha ett till barn med en till pappa!!!

  • Anonym
    Anonym (Undrar....) skrev 2007-10-21 08:26:22 följande:
    Alla kan vi gå på nitar, träffa fel folk etc... Men varför skaffa barn me ALLA man träffar?
    Ja, så är det ju inte direkt... jag har haft killar som jag inte skaffat barn med.. och denna kille som jag är gravid med nu introducerade jag för min dotter och han blev hennes "pappa" mer eller mindre eftersom hon inte har någon kontakt med hennes pappa..  och jag såg det som ett naturligt händelseförlopp att bilda ett liv och familj med honom! Men det var ett dåligt val tyvärr... !!!
  • Anonym
    Im Fabulous skrev 2007-10-21 08:32:59 följande:
    Vem är det som sagt eller bestämt att det skulle vara skamfullt att ha två olika fäder till sina barn?Ts, Du har nog målat upp en bild över hur du tror/tycker/vill att livet ska se ut. Dina egna förväntningar hindrar dig, jag tror knappast att någon annan har några synpunkter på att du har olika fäder till dina barn!
    Nej.. det kanske vore värre om jag hade typ 10 barn med 10 olika pappor.. men det är ju "bara" två nu.. och man kan ju stanna där! Eller jag vill stanna där rättaresagt... helst hade jag velat haft alla barn med en och samma man, men det går ju inte ändra på nu..
  • Anonym
    Momto3 skrev 2007-10-21 09:17:03 följande:
    Varför skriver du att du är en "obruten förpackning"? Är du nåt j...a mjölkpaket eller? Jag blir rädd när jag hör att till och med tjejer har en sån inställning till sig själva. Du är en människa med erfarenheter och ett värde, inget annat.Att ha barn med flera pappor gör det hela lite mer komplicerat javisst, men om man ska gå runt o va rädd för omgivningens tyckande och tänkande så lär man bli gråhårig i förtid.Var stolt över dig själv att du klarar av att ha två barn istället. Kram
    Slänger man ett öra åt killsidan så kan det låta så.. tyvärr...
  • Anonym
    rullgardinsflikkan skrev 2007-10-21 09:27:00 följande:
    Här är en till som har två barn med två olika pappor. Men dom där tankarna du tänker har aldrig funnits i mitt huvud. Om en man älskar mig varför skulle han då välja bort mig för att jag har två barn med två olika män?Det är inte mitt fel att de två jag har barn med visade sig vara totals as (efter seriösa förhållanden och inga engångsligg) Men att man är bränd javisst men det har ju inget att göra med att jag är tvåbarnsmor...utan på att killarna var riktiga ärkeas!Du kommer hitta någon som älskar dig och dina barn.  Tills dess är väl det enda som hjälper avhållsamhet eller preventivmedel (som förhoppningsvis funkar)Jag önskar dig all lycka i världen!

    Ja... jag betvivlar att jag kommer våga släppa in någon igen.. iaf på ett vääääldigt långt tag.. men det är nog lika bra det!!


    Jo, jag försöker intala mej själv om att killarna var svin och jag hade goda avsikter, men det är svårt att inte känna sej dum!! Man tänker in efterhand att man borde förstått bättre...

  • Anonym
    rullgardinsflikkan skrev 2007-10-21 09:37:07 följande:
    JAg tänkte likadant när jag blev gravid med mitt andra men du kommer över dom tankarna. Man kan inte gå runt och klandra sig själv
    Nej... man kan inte hänga upp sig på det hela livet.. men det kanske är värst precis när man väljer att leva själv eller inser att man gått på en nit två gånger på raken!
  • Anonym
    Anonym (MAMMA) skrev 2007-10-21 09:41:56 följande:
    Jag har tre barn med tre olika pappor.Hade ett förhllande på 5 år med den förste.2.5 år med den andre.Är gift med min nuvarande.O fler barn blir det säkert...
    Ja, då är du också ett levande bevis på att det inte bara handlar om engångslogg =) varför tog det slut mellan er då? Om man får fråga det...
  • Anonym
    3blir4 skrev 2007-10-21 09:47:00 följande:
    U name It skrev 2007-10-21 08:29:25 följande: Hmm.. låter lite väl invecklat för min smak.. måste vara svårt vid julen att få ihop det.... Verkar bli mer o mer vanligt nu för tiden att barn har halvsyskon på olika håll o familjerna blir bara större o större . inget fel med det,men tycker att det borde finnas lite gränser . tror den stora skillnaden nu för tiden o förr är att man helt enkelt skiljer sig/gör slut för fort . eller att man skaffar barn för tidigt . många barn trivs nog med situationen o mår självklart bra eftersom det viktigaste är trots allt att ha bra förebilder . men tycker man borde vara mer försiktig att blanda in för många vuxengestalter i ett barns liv.. o inte heller bra om människor kommer o går .
    Jo., det är lite så jag tänker också.. att jag hade hellre velat haft hela min familj med en och samma person än att blanda in så många.. som tur är så är det inte så många nu eftersom pappan och hans familj till första barnet inte alls är en del av vårat liv och till detta barnet så finns det bara en farmor som är värd att nämna.. så mina barn kommer egentligen bara ha min familj som som familj... och de kommer nog inte märka att de inte har samma pappa...
  • Anonym
    Anpema skrev 2007-10-21 09:57:38 följande:
    Jag har tre barn med två olika pappor - och visst, det var verkligen inte så jag hade tänkt mig det hela. Jag har alltid hållit väldigt hårt på familjen, alltid eftersträvat att hålla ihop. När min dröm om en kärnfamilj visade sig vara omöjlig, led jag svårt. När jag inte heller lyckades med mitt nästa förhållande, var jag på väg att ge upp och leva ensam resten av livet.I dag lever jag i ett tredje förhållande, min särbo(och förhoppningsvis framtida sambo) och jag har helt andra förutsättningar för att lyckas tillsammans därför är jag övertygad om att detta kommer att hålla - för resten av mitt liv.Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva den känslan, vägen dit var inte lätt. Men nu står jag stadigare än vad jag någonsin gjort tidigare. Och detta, mina kära vänner, kan jag känna är något att vara stolt över! Jag har kämpat för att ta mig hit! Jag VET att jag har gjort allt jag kunde, trots att det inte gick som jag tänk. Att få leva i ett förhållande där jag blir respekterad, älskad, där det finns ett samförstånd, liknande värderingar o.s.v, uppväger allt jag upplevt tidigare.Min särbos och mina egna barn har en familj,det finns många vuxna i den familjen som bryr sig om dem och älskar dem - "trots" att det inte är en kärnfamilj.Lycka till Ts - det kommer att gå bra för både dig och dina barn
    man ska verkligen vara stolt över vart man ha kommit. att du som du skriver har kämpat för att komma dit du är idag. att du äntligen har träffat kärleken i ditt liv..
    Men det är synd att det i så många fall blir barn på vägen dit. att folk skaffar barn på sin väg till det perfekta livet. Och när man sen väl är där så har man 2-3-4 barn med olika pappor som helt plötsligt får ytterligare en man i sitt liv att lära sig acceptera och lära känna.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-10-21 09:32:44 följande:
    Slänger man ett öra åt killsidan så kan det låta så.. tyvärr...
    Vad är det för jäkla barnrumpor till töntar så säger så?  Sådana omogna killar skulle jag inte ta i med en tång!  Låter som att de går i högstadiet.
    Hoppas de själva får barn med någon som det inte håller med, så kan de själva gå där ensamma som "brutna förpackningar" sen. Herregud...
Svar på tråden 2 barn med två olika pappor!