• Anonym

Min mans snopp luktar så illa?

helst ska man INTE använda tvål. antagligen har han fått en svampinfektion kanske pga för torra slemhinnor därnere. de e ju samma som för oss kvinnor. en mild tvål, typ lactacyd ska man helst använda om man absolut ska ha tvål där nere.

• Anonym

Killar blir mest röda och fnasiga på ollonet om dom får svamp, det kliar jo, men nog inte som på oss kvinnor, gör som anonym sa, använd mild tvål som lactacyd eller ditt intim tvål, samma kanske? Har han svamp funkar det med pevaryl salva, bara å stryka på, tror det står på paketet hur man ska göra..

• Anonym

låter som han har en infektion av nåt slag, kanske svamp?

• Anonym

Har blivit rådd att inte använda lactacyd, det är faktiskt inte mycket bättre än vilken annan tvål som helst...
    Prova med bara vatten , man blir faktiskt ren på det oxå. Man behöver inte parfymering för att bli ren....
    Hoppas det blir bättre...

• Anonym

Har ett tips ang.tvål till underlivet ...fick tipset av en äldre gynekolog...och har inte haft problem...barnängens (fasta tvål) passar mig och har inte haft några problem..använde laktacyd men den funkade inte för mig ...inget svar på TS fråga men det står så mcyket om vad man ska använda ...

• Anonym

han har en könsjukdom vid namn kondylom.......
    Anonym (undrande) skrev 2007-10-20 15:10:20 följande:

Hej.Min mans snopp har de senaste dagarbna börjat lukta så illa eller rättare sagt stinker. Det är under förhuden som det stinker. Förstår inte varför. Han duschar ju varje dag och tvålar in snoppen. Igår hade han duschat och ville ha hjälp av mig att ansa sig lite därnere. Snoppen lukta så jag sa att han får tvåla in den igen. Sen lukta den mindre. Men idag vid lunchtid kände jag att den stank igen fast han duscha igår kväll. Jag kände doften genom hans jeans bara jag var i närheten av honom. Och då hade han ju duschat igår kväll. Så jag tycker inte att det kan ha bara med dålig hygien att göra. Luktar som gammal flänsost. Varför? Kan det vara svamp eller nån infektion eller vad?Min man har inget luktsinne själv så han känner ju inte doften och så här mycket brukar han inte lukta.Ej så tänd på sex just nu!! Fast det var just vad min man hoppas på i eftermiddag.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-10-20 23:21:49 följande:
    han har en könsjukdom vid namn kondylom.......Anonym (undrande) skrev 2007-10-20 15:10:20 följande:
    Kondylom är ju vårtor. De luktar inte. Det kan ju vara någon infektion helt enkelt.
  • Anonym

Som någon annan skrev, svampinfektion....?

• Anonym
    crazyman skrev 2007-10-21 14:05:11 följande:
    ...eller så ligger han med nån annan på dagarna o inte hinner tvätta sig :-/
    Eeeekk, vilken komentar att kasta ur sig. Tror inte de var nödvändigt.

Be att han far och kollar upp sig vad det är.

På tjejer luktar svamp jäst typ, på mig iaf då jag hade det.

Tvålen kan ha på verkat balansen i ph-värdet.
  • Anonym

När vi har haft svamp har jag haft mycket mer symptom än älsklingen, så det behöver inte alls klia. Be din man kolla upp det där.

• Anonym

Ja det är väl det enda då som är en fördel.

Belinda80 skrev 2007-10-21 19:39:33 följande:
    fördelen med omskuren man , HATAR, AVSKYR förhud
  • Anonym

Vart har TS tagit vägen? Ser framför mig hur hon rensar hela huset på vanlig tvål och duschkräm, springer på apoteket med lactacyd och svampsalva i händerna och sen vidare hur hon behandlar sin stackars make med dessa och nu har hon gått vidare till vädring och kissbomber....även numret till vc är framtaget...nää skämt åsido...detta skulle nog ingen tycka är särskilt roligt men det kommer nog alldeles säkert att ordna sig. Har ju fått så många bra tips här, nåt måste ju funka.

• Anonym

Aldrig hört talas om att killar behöver intimtvål. Min kille använder vanlig tvål, han har aldrig haft något problem.

Går man hem till en tjej kan man se intimtvålen i badrummet säkert hos 98% av tjejerna, men hur ofta ser vi intim tvål hos killar?

• Anonym

Om kuken stinker tror jag allvarligt det faktiskt kan vara infektion. Hygienen tycks ju vara i skick.
    Min mans kuk stinker inte fast det skulle vara en varm och svettig dag bakom.han tvättar inte heller sin kuk med intimtvål eller vanlig tvål, utan använder bara vatten.
    Kvinoor kan ju få svamp efter en lä'kekur så varför skulle inte en man kunna få en infektion fast han varit trogen?
    Skulle som kvinna känna mig säkrare om min man skulle undersökt saken för säkerhets skull hos en läkare.

• Anonym

men då får du säga till honom att även om han inget luktsinne har, så får jhan tro dig när du säger att hans snopp stinker apa. Och om han inte kollar upp det nu, så kan det bli värre besvär sen för honom, med sveda och värk etc - som han garanterat kommer att känna av. Tycker som Anonym 84 att det kan tyda på att han drabbats av någon form av infektion.

Svar på tråden Min mans snopp luktar så illa?