Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
Ett STORT GRATTIS till dig crex! Fasen vad underbart att förlossningen är över och att det gick bra! HURRA!
Jag vill också vara ute "på andra sidan" nu!
Ett STORT GRATTIS till dig crex! Fasen vad underbart att förlossningen är över och att det gick bra! HURRA!
Jag vill också vara ute "på andra sidan" nu!
GRATTIS DrottGirl! Jag är också jättenyfiken på snittet och hur det kändes. Nedräkningen till mitt snitt har börjat och livet känns helt overkligt och nervöst just nu...
Lycka till imorgon Kattöga! Det är jobbigt det där när man ska upp tidigt och känner att man MÅSTE sova innan, och då får man inte en blund i ögonen... Känns som att det kommer bli så för mig också, har snitt-tid kl.7 på morgonen.
Fru U skrev 2007-12-04 10:52:28 följande:
Jag skriver bara lite kort nu.
Första kvällen hemma efter 5 dar på BB efter kejsarsnitt. Jag är så jävla utmattad och har ont i såret. När älskade lilla sötnosbäbisen bara skriker och skriker bryter jag till slut ihop och bara gråter. Det känns så hopplöst att inte kunna trösta. Hur ska man orka. Det här är det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv. Jag tycker så mycket om henne. Snälla finns det nån som känner igen sig? Tårarna rinner utmed mina kinder medans jag skriver.
Hon fick för lite mat konstaterade dom på BB och hon hade gått ner alldeles för mycket i vikt. Så vi satte igång med ersättning + urpumpning och matade henne var tredje timme med kopp. Hon gick upp i vikt bra. Hon verkar vara en glupsk typ. Nu misstänker vi att hon har ont i magen kanske, testar olika knep men hon skriker som en stucken gris. Värre än hon någonsin gjorde på BB, typiskt när man är själv och desperat!
Vad snälla ni är som stöttar och tipsar, tack :)
Allt känns mycket bättre idag!
Hon skrek fast hon hade fått sin tilldelade dos, vi trodde därför att det var magknip, jag ringde BB mitt i natten och hon sa "testa att ge lite mer mat", det gjorde vi och vips blev hon nöjd! Lilla matvrak!
Min pojkvän hjälper mig jättemycket och är ledig, han försöker avlasta mig allt han kan. Vi bär och bär jättemycket på henne, hud mot hud gillar hon bäst. Gungar och nynnar sånger. Har testat "tigern i trädet" när vi trodde att det var magknip. Men som sagt, hon vill helt enkelt ha mycket mat.
Dessutom gav vi upp den krångliga koppmatningen igår kväll och övergick till nappflaska som ju var helt suveränt! Inget spill och hon får inte i sig lika mycket luft. Jag fortsätter att testa amning men jag tänker inte vara knäckt om det inte funkar. Pumpar ur brösten så att hon ska få så mycket modersmjölk som möjligt.
Så.
Det var det, rapport från mig idag (som har hunnit både duscha, vila, kollat mail och nosat bäbisen i huvet)
Fru U skrev 2007-12-11 20:39:37 följande:
crex - det låter otroligt kämpigt det ni går igenom! Jisses vad nervöst! Håller tummarna för att sonen kryar på sig fort.