• HaJoMi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Efter mitt snitt fick jag förebyggande medicin mot blodpropp, likaså har jag för mig att de gav förebyggande antibiotika mot infektion med

Men rör man sig mycket och tidigt efter snittet hjälper det ju inte bara till att förhindra blodproppar utan man sägs ju läka snabbare

• HaJoMi

Nej, vad fan vad jag först skriver och sedan läser tokigt *hahaha* Strunta i mig.

• HaJoMi

Vanadiz - usch stackare Hur kan de bara med att ha så lång väntetid Alla vet väl att en graviditet är 9 månader lång, då är det väl inte säkert att man ens har tre månader kvar på sig, man ska ju hinna stöttas med och inte bara dit, säga hej och sätta sig på huk och föda på väg ut

• HaJoMi

Grattis Crex!!!!! Redan innan jag läst din berättelse blir jag alldeles lipig bara för att du skriver att det var så bra Man är sin sista förlossningen ju! Du ska se att din första nu bleknar i minnet

Ett enormt stort grattis till dig med Drott! Vad roligt att snittet/förlossningen gick bra för dig med!

MammaMu, åh vad bra att du tog mig på orden. Bara genom att läsa våra inlägg kommer du se resornas gång för många av oss som fått. Men ni är många kvar och vissa av oss gamlingar (läs; jag själv) har svårt att hålla oss härifrån för det

Åh vad bra att din BM känner till dig och tar dig på fullaste allvar!!!

• HaJoMi

Kattöga och Apan - stort grattis till er båda!!!

Apan, jag rekommenderar alla att ha Minifom hemma, det är guld värt för deras stackars små magar om det nu inte räcker med bara mer mat

• HaJoMi

apan, det är ett kosttillskott som finns på Apoteket. Det gör att bebisen lättare kan prutta ut luften då Minifomen "bryter sönder de stora pruttarna till mindre"

Likaså ska Semper ha magdroppar som säga vara jättebra

• HaJoMi

milesdavis, jag blev ju snittad akut och tyckte det var tungt på ett sätt men just smärtmässigt gick det bara inte att begripa hur det kunde göra så LITE ont! Och jag har förbannat låg smärttröskel jag med Planerade snitt är det väldigt få vad det verkar som vare sig får komplikationer av eller mår dåligt efteråt och är det dessutom första gången du ska snittas så är det ju än lättare för kroppen. Lycka till!

• HaJoMi

Nämen vad fasen! Först nu läste jag ditt stycke under Crex Alla tummar från mig med givetvis!!!

• HaJoMi

MammaMu, förstår att det känns jobbigt, man blir liksom påmind Men samtidigt är det ju skönt att få sina tider så man har möjligheten att få bearbeta Du vet att jag håller tummarna!

• HaJoMi

MammaMu, ja det är nog ens överlevnad. Både att man får något annat att tänka på men också att man kanske "hinner att glädjas lite med".

Förbered dig på att det kommer bli astufft i början för då känns minnena som ett öppet sår igen.

För mig var det som tre olika stadier. I början grät, grät och grät jag. Sedan kom en jävlaranammafas där jag aktivt kunde diskutera och se utvägar. Denna period höll i sig ganska länge men till sist kom den lite mer uppgivna fasen. Jag var "färdigbehandlad" och intee så ledsen/rädd för det som varit men fortfarande så satans osäker för det jag hade framför mig.

• HaJoMi

Angelzezzan, nej inte jag heller Det slog mig när jag satt och skrev att det verkligen var dessa stadier jag hann med. Men även i sista fasen hade jag mina lipdagar men också mina "visstsatanskadetgåochdetocksåbra-dagar"

• HaJoMi

Fru U, du kanske har skrivit det innan men varför vill du bli sövd?

• HaJoMi

Angående förlossnigsbrev:

Första gången skrev jag ner exakta önskemål/krav. Jag ville bada, få akupunktur, erbjudas all smärtlindring, få hjälp att andas rätt osv men då gick det ju inte vägen alls utan det blev ju snitt istället.

Denna gången ville jag ju inte vara med alls och kunde inte skriva ner några önskemål alls. Skrev då bara att förlossningsmässigt är jag öppen för förslag men jag är totalt livrädd för att lämnas ensam typ - och det tog de ju fasta på och lät en BM vara hos mig och maken hela tiden. Och om det blir snitt vägrar jag ligga ensam på ett uppvak utan make och barn, skrev jag också.

Skriv ner vad som känns viktigast för dig och också vad som är viktigt om det uppkommer något utanför "planeringen".

Lycka till med skrivandet

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning